چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
خانم فاطمه یوسفی

حوزه/ استاد مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) یزد، در نشستی مجازی با موضوع «زیست عفیفانه» گفت: آرامش بخشی زن به خانه، در گرو آرامش فردی اوست .

 به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، به مناسبت  دهه فجر خانم فاطمه یوسفی در نشست مجازی طلاب مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) یزد، گفت: زندگی مشترک اگر به حال خود رها شود، طلاق عاطفی شکل خواهد گرفت.

 استاد حوزه خواهران بیان کرد: بانوان باید تلاش کنند در خانه، خود را به انجام کارهایی که آنها را از  خانواده‌شان غافل می سازد مانند تماشای تلویزیون و فضای مجازی، مشغول نکنند.

 یوسفی، عامل بیشتر اختلافات و تنش‌های زوجین را نداشتن مهارت های ارتباطی و سوءتفاهم معرفی و تاکید کرد: هرچه شناخت زوجین از یکدیگر بیشتر شود، بهره مندی آنها از هم، بیشتر و لطمه زدن به طرف مقابل، کمتر خواهد شد.

 کارشناس مشاوره در ادامه مباحث، با اشاره به روایتی از حضرت علی(علیه السلام)، شناخت بیشتر از خود را ضروری و در اولویت دانست و گفت: منظور ما از شناخت خود، شناخت جایگاه زن در محیط خانواده است

 وی از خودگذشتگی زنان نسبت به خانواده را دارای حدّ و مرز دانست و اضافه کرد: امر و نهی و سرزنش کردن همسر، انجام کارهای شخصی او، یادآوری مداوم کارها، بازی کردن با جملات برای پی بردن به افکار مرد، گوشزد نمودن اشتباهات، بر عهده گرفتن همه مسئولیت های زندگی، مقایسه کردن همسر با مردان دیگر و تعیین تکلیف نمودن برای او از جمله رفتارهای مادرانه زنان نسبت به شوهرشان می‌باشد.

کارشناس مشاوره با بیان روایتی از نبی مکرّم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) یکی از حقوق مرد بر زن را اظهار عشق، محبت و دلسوزی برای او دانست و گفت: تصوّر نکنیم که مردان بی نیاز از دریافت عشق و محبت هستند، بلکه آنها نیز برای رسیدن به آرامش، به محبت همسرشان نیازمندند.

یوسفی تشکر از زحمات همسر (حتی کارهای جزئی او) را از دیگر وظایف زنان در ارتباط با شوهرشان معرفی و در بیان نتایج این تشکر اظهار کرد: افزایش مهر و محبت مرد نسبت به همسرش، تداوم کارهای مورد تشویق، افزایش نشاط و شادابی مرد، تشکر نمودن از نعمت الهی، آرامش و دلگرمی در زندگی و برطرف شدن خستگی ظاهری او، از نتایج این قدردانی زن می‌باشد.

 وی ضمن بیان روایتی دیگر از نبی مکرّم اسلام (صلّی الله علیه و آله و سلّم)، زیبا صدا زدن همسر را نشانه ی محبت خالصانه ی زن نسبت به شوهرش دانست و در پایان گفت: زیبا صدا زدن همسر همراه با کلام دلنشین و استفاده از کلمات روحیه بخش، در تقویت اقتدار مرد و انگیزه ی بیشتر او جهت فراهم نمودن زندگی بهتر برای زن، تاثیر بسزایی خواهد داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha