چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
صدیقی

حوزه / مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان گفت: تقارن یوم الله ۲۲ بهمن و ۲۷ جمادی الثانی سالروز شهادت سفیر ولایت علی بن امام محمد باقر(ع) تقارن بصیرت، حماسه و عرفان است.

حجه الاسلام ماشاالله صدیقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و معمار بزرگ انقلاب حضرت امام خمینی گفت: تقارن یوم الله ۲۲ بهمن و ۲۷ جمادی الثانی سالروز شهادت سفیر ولایت علی بن امام محمد الباقر(ع) تقارن بصیرت و حماسه و عرفان است.

وی که در قالب دو کتاب «علی بن باقر(ع) مقتدای فین در کربلای خاوه اردهال» و «ترکیب بند اردهال» به ابعاد حماسی و عرفانی آن حضرت پرداخته، افزود: ویژگی حماسه خاوه اردهال این است که هم مقدس است و هم فرا ملی. این حماسه هم از نظر محتوا ارزشمند است و هم از نظر نتیجه، همان دو ویژگی که در انقلاب شکوهمند ایران اسلامی آشکار و مبرهن است از نظر محتوا مقدس است چون در راستای مقدسات است.

 مولف کتاب مقتدای فین در کربلای خاوه اردهال ادامه داد: آنچه در تحقق انقلاب اسلامی نقش آفرین بود شاخصه های موجود در حماسه و عرفان اردهال بود که نشأت گرفته از حماسه و عرفان کربلای حسینی بود.

صدیقی به سه شاخصه ایمان به خدا، ایمان به رسول خدا(ص) و جهاد با مال و جان مومنان راستین اشاره کرد و گفت: این سه شاخصه که بر گرفته از آیات قرآنی است، پشتوانه بزرگ حرکت انقلاب اسلامی و حماسی علی بن باقر(ع) بود.

وی درپایان گفت: بصیرت و هوشیاری مردم منطقه کاشان و چهل حصاران در انتخاب هدف و حرکت عاقلانه در رسیدن به آن از ویژگی های مردم ولایت مدار شهرستان کاشان بود که برای تحقق آرمان های خود با دعوت از علی بن باقر(ع) آن را دنبال کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha