جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 943464
۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
آخرین جزئیات سفر رئیس قوه قضائیه به عراق  

حوزه/ بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی قضایی عراق، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، رئیس قوه قضائیه ایران به این کشور سفر کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» ، حجت الاسلام والمسلمین، سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران، در پاسخ به دعوت رسمی فائق زیدان رئیس شورای عالی قضایی عراق روز دوشنبه در صدر یک هیئت عالی رتبه قضایی به بغداد سفر کرد.

این هیئت امروز، سه شنبه برای امضای چند یادداشت تفاهم بین دو کشور در چارچوب همکاری قضایی و حقوقی به مقر شورای عالی قضایی می‌رود.

شورای عالی اطلاع رسانی عراق اعلام کرده که در حاشیه این سفر، یادداشت تفاهم هایی با وزارت دادگستری، هیئت شفافیت و کمیساریای عالی حقوق بشر عراق منعقد خواهد شد.

فائق زیدان رئیس شورای عالی قضایی عراق در سفر سال گذشته خود به تهران از سید ابراهیم رییسی برای سفر به بغداد دعوت کرده بود که این دعوت در تماس تلفنی اخیر رئیس شورای عالی قضایی عراق با رئیسی مجددا مطرح و زمان پیشنهادی کشور میزبان، مورد قبول قرار گرفت.

ورود رئیس قوه قضائیه به عراق

حجت الاسلام رئیسی، دوشنبه شب وارد فرودگاه بین المللی بغداد شد و مورد استقبال مقامات عراقی و سفیر و کارکنان سفارت ایران در بغداد قرار گرفت.

رئیس قوه قضاییه ایران، در بدو ورود، در یادمان شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس حاضر و پس از قرائت فاتحه، به سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام رئیسی در سخنانی که تعدادی از شبکه تلویزیونی عراقی که به طور مستقیم پخش می‌شد گفت که شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس بی پاسخ نمی‌ماند.

وی در این سخنان همچنین سلام و تحیات رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت ایران را به ملت، دولت و مقامات، مراجع عظام و همه اصحاب رسانه در عراق رساند.

رییس قوه قضاییه اضافه کرد که مسئولین آمریکایی اعتراف کرده‌اند که گروه تروریستی داعش را خود آن‌ها ایجاد کرده و به جان ملت‌ها انداخته اند.

وی در عین حال خاطرنشان ساخت که دست انتقام الهی حق مظلوم را از ظالم خواهد گرفت و به شما آمریکایی‌ها و دشمنان اسلام می ‌ویم که شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس از قاسم سلیمانی و ابومهدی وقتی که زنده بودند، خطرناکتر خواهند بود.

رییس دستگاه قضایی ایران گفت: پیوند بین دو کشور از گذشته‌ها بوده است؛ پیوندهای عمیق اعتقادی و دینی بین این دو همسایه چنان پیوندی است که این پیوند هرگز با هیچ توطئه و فتنه‌ای گسسته نخواهد شد.

حجت الاسلام رئیسی و هیات همراه با قرائت فاتحه به مقام دو سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس ادای احترام کرده و تاجی از گل را طی مراسم ویژه ای در محل شهادت آنها در حومه فرودگاه بغداد گذاشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha