پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علامہ ساجد نقوی 

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید ساجد نقوی گفت: انقلاب اسلامی نقش مهمی در ترویج تمدن و فرهنگ اسلامی و آگاه ساختن امت اسلامی از اهداف پلید قدرت های استعماری و امپریالیستی ایفا کرد و امروز این مبارزه وارد یک مقطع حساس شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رئیس شورای علمای شیعه پاکستان به مناسبت چهل و دومین سالگرد انقلاب اسلامی گفت: بزرگترین درس انقلاب اسلامی این است که آموزه های قرآن باید اجرا شود، تفرقه از بین برود، فضای وحدت ایجاد شود، بنابراین ما باید در صفوف خود، وحدت را ایجاد کنیم و سعی کنیم علل اختلاف را از بین ببریم و از طریق مبارزه مسالمت آمیز برای تغییر تلاش کنیم.

وی تاکید کرد: امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی، در هر مرحله هنگام برپایی انقلاب از اصول طلایی اسلام و جنبه های درخشان سیره و سنت پیامبر اکرم (ص) راهنمایی می گرفت. به همین دلیل است که همه توطئه ها، قساوت ها، علی رغم افراط و تفریط، محاصره، تحریم ها و سایر تاکتیک های دشمن، انقلاب اسلامی زمینه را برای شجاعت و پایداری به عنوان انقلابی قدرتمند در کره زمین‌، به رهبری آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب فراهم می کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ساجد نقوی در ادامه گفت: انقلاب اسلامی نقش مهمی در ترویج تمدن و فرهنگ اسلامی و آگاه ساختن امت اسلامی از اهداف پلید قدرت های استعماری و امپریالیستی ایفا کرد و امروز این مبارزه وارد یک مقطع حساس شده است. دشمن در توطئه های جدید علیه جهان اسلام در مناطق مختلف هست اما همه این توطئه ها علیه انقلاب شکست خواهد خورد زیرا تنها رمز موفقیت انقلاب اسلامی این است که این فقط انقلابی موقتی و منافع شخصی نیست بلکه یک انقلاب آگاهانه جهانی است.

وی در پایان گفت: پاکستان نیز با توجه به قانون اساسی که تحت آن از حقوق همه مردم محافظت می شود و فضای صلح و نظم ایجاد می شود، به یک سیستم عادلانه نیاز دارد تا مردم زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha