جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سرهنگ سلامی

حوزه/ سرهنگ سلامی گفت: دهه فجر یادآور حماسه های بزرگ ملت ایران در مقابل نظام سلطه و توطئه های دشمنان بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، سرهنگ محمدحسن سلامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان، در مراسم نهضت خاطره‌گویی رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس استان در سالروز عملیات والفجر ۸ و در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار داشت: دهه فجر یادآور حماسه‌های بزرگ ملت ایران در مقابل نظام سلطه و توطئه‌های دشمنان بود.

 سلامی گفت: عمر ۴۲ ساله انقلاب اسلامی ایران  یادآور ۴۲ سال  پایداری، ایستادگی و مقاومت ملت ایران است که هوشمندانه و با بصیرت پشت سر امام (ره) و رهبر عظیم الشان انقلاب حرکت کردند.

وی افزود: از مصداق بزرگ ایستادگی، مجاهدت و  وحدت ملت ایران، هشت سال دفاع مقدس بود که رزمندگان با مال و جان خود در راه خدا جهاد کردند.

سلامی اضافه کرد: ماه‌های پایانی سال، ایام پیروزی‌های بزرگ در دفاع مقدس است، رزمندگان استان سمنان در ماه های دی و بهمن در ۶ عملیات بزرگ حضور داشتند، عملیات کربلای ۶، عملیات کربلای ۴ و ۵ با ۲۶۰ شهید، عملیات بیت المقدس با ۴۵ شهید، والفجر مقدماتی با ۶۰ شهید و عملیات والفجر هشت با ۱۹۶ شهید برگ زرینی را  در تاریخ دفاع مقدس استان رقم زدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان گفت: این روزها باید در تاریخ ایرن و انقلاب زنده بماند و ما وظیفه داریم دستاوردها و ارزش های دوران دفاع مقدس را به نسل آینده انتقال دهیم.

سلامی افرود: عملیات والفجر ۸ یکی از پیروزی‌های بزرگ ملت ایران بود که استان سمنان با ۳ گردان از شهرستان شاهرود، دامغان، سمنان و گرمسار در این عملیات شرکت داشتند.

وی در خصوص نقش رزمندگان استان سمنان در عملیات والفجر ۸ بیان داشت: رزمندگان استان یک شب قبل از عملیات اصلی، جزایر بوارین و ام الرصاص را به تصرف خود در آوردند تا توجه دشمن به این منطقه جلب شود و رزمندگان در منطقه فاو بتوانند راحت تر مواضع  دشمن را تصرف کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سمنان متذکر شد: احداث سدهای خاکی حضرت فاطمه (س) بر روی رودخانه بهمن‌شیر در والفجر ۸ یکی از شاهکارهای گردان‌های رزمی و مهندسی و جهادگران استان سمنان بود که توانست در جزیره مجنون کار رزمندگان را آسان کند.

در ادامه این دیدار ۶ تن از رزمندگان عملیات والفجر ۸ خاطراتی از آن دوران باشکوه بیان کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha