پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ امام جمعه شیراز تصریح کرد: نمی توانیم انقلاب اسلامی را در دنیا تثبیت کنیم به جز اینکه از همه جهات صنعتی، اقتصادی، معیشتی و اجتماعی پیشرفت کرده و قوی شده باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام در دیدار معاون پارلمانی رئیس جمهور که در سالن جلسات دفتر امام جمعه شیراز برگزار شد، با اشاره به اهمیت مسئله پیشرفت و توسعه کشور اظهار کرد: پیشرفت و توسعه کشور به هر شکلی باید انجام گیرد.

وی ادامه داد: نمی توانیم انقلاب اسلامی را در دنیا تثبیت کنیم به جز اینکه از همه جهات صنعتی، اقتصادی، معیشتی و اجتماعی پیشرفت کرده و قوی شده باشیم. برای توسعه و تامین این جهات هم شرط لازم و اصلی، حفظ وحدت ملی است، این کار بدون وحدت و انسجام پیش نمی رود، چراکه دشمن به اندازه کافی داریم.

امام جمعه شیراز، رعایت ادب و اخلاق را دومین موضوع مهم دانست که باید به آن توجه کرد و افزود: همه نظام را قبول داریم و می خواهیم برای نظام اسلامی کار کنیم، وقتی این گونه است دیگر کسی نباید به خاطر حرف و عقیده خود تنش به وجود بیاورد. البته مسلما کشور نیاز دارد در چارچوب آداب رقابت وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه امام جمعه باید پدر معنوی همه آحاد جامعه باشد، اذعان کرد: پیامبر اکرم(ص) به تعبیر امیرالمومنین(ع) پدر امت بودند و اگر روحانیت این پدری را بتواند انجام دهد ظرفیت گروه های مختلف سیاسی درون نظام به گونه ای است که می توانند رشد کنند و کشور را رشد دهند، ولی اگر فقط به یک گروه خاص نگاه کنیم کار نظام سازی و ایجاد وحدت ملی سامان نمی یابد، از این جهت در کشور آرامش و احساس راحتی بیان، رای و نقد وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: ۴۲ سال تجربه کار سیاسی، اجتماعی و اقتصادی پشتوانه نظام است و ان شاءالله درگام دوم به راحتی همه نهادهای سیاسی، اجتماعی و دینی در چارچوب متناسب خود کار کنند.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام در خصوص زیارت حرم مطهر احمد ابن موسی (ع) بیان داشت: در شهر ما باید یک سنت شود که مهمان ها و مسئولان کشوری که به شیراز می آیند به زیارت شاهچراغ(ع) بروند.

وی همچنین در پایان گفت: اگر بتوانیم دوربین ها و تمرکز رسانه ای را به سوی سومین حرم اهل بیت (ع) ببریم، این آستان مقدس هم جاذبه لازم را دارد و حضور مسئولان بزرگوار در این حرم مطهر می تواند این جبنه را تقویت کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha