پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بیش از ۲ حمله در روز به مسلمانان آلمان در سال ۲۰۲۰

حوزه/ جرایم نفرت‌محور ضدمسلمانی در آلمان در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با ارقام در سال ۲۰۱۹ دو درصد افزایش یافته است. و نشان می‌دهد که در این سال، بیش از ۲ حمله علیه مسلمانان در یک روز رخ داده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از trtworld، در سال ۲۰۲۰ آلمان بیش از ۹۰۰ حمله اسلام هراسی و ۲۳ هزار جرم نفرت مجور راست افراطی مشاهده کرده که نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش نشان می‌دهد که نشان دهنده ۲% افزایش است.

این ارقام پس از درخواست آزادی اطلاعات توسط حزب چپ از  وزارت کشور آلمان منتشر شد. به گفته مقامات در طی سال ۲۰۲۰ ، حداقل ۹۰۱ جرم اسلام هراسی و ضدمسلمانی وجود داشته است. یک روزنامه منطقه ای در آلمان اولین بار این گزارش را منتشر کرد. این در حالی است که در سال ۲۰۱۹ بیش از ۸۸۴ مورد جرم ضدمسلمانی در آلمان ثبت شده است. افزایش جرایم نفرت‌محور ضدمسلمانی در سال ۲۰۲۰ علی رغم شیوع ویروس کرونا رخ داده است. در این جرایم ثبت شده ۴۸ نفر مجروح شدند که این در مقایسه با ۳۴ نفر در سال ۲۰۱۹  افزایش قابل توجهی نشان می‌دهد و دو مورد مرگ نیز وجود داشته است.

طبق گفته وزارت امور داخله، ۷۷ حمله به مساجد صورت گرفته که شامل دیوار نویسی و سایر اشکال هتک حرمت بوده است.

یکی از اعضای حزب چپ در آلمان که با خبرنگاران صحبت می‌کرد، موارد ثبت شده خشونت ضدمسلمانان را فقط «گوشه‌ای از این حملات» توصیف کرده و اظهار داشت که بیشتر قربانیان برای گزارش حملات اسلام هراسی به مقامات مراجعه نمی ‌کنند.

گزارشی در مورد اسلام هراسی در اروپا نشان داد که اسلام هراسی گسترده در آلمان منجر به موفقیت انتخاباتی احزاب ضداسلامی مانند حزب آلترناتیو برای آلمان شده است.

همچنین در سال گذشته بالاترین میزان جرایم مرتبط با راست افراطی در چهار سال گذشته مشاهده شده است.  

محدودیت های مربوط به همه گیری ، کاتالیزوری برای فعالیت های راست افراطی در آلمان بوده است. در آگوست سال گذشته ، افراط گرایان راست افراطی و مشکوکان به ویروس کرونا سعی در حمله به پارلمان آلمان را داشتند و دستگاه سیاسی کشور را شوکه کردند.

تحریک‌ها توسط گروه‌های راست افراطی با افزایش ناامیدی در میان اقشار عمومی که احساس می کنند اقدامات قرنطینه بخشی از توطئه محدود کردن آزادی‌های مردم است نیز در این امر نقش داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    برخی مسئولین ما در دیپلماسی ضعف دارند که نمیتونن با آلمان در رابطه با هجمه ها صحبت کنن دولت ضد اسلامی در آلمان حاکم است