پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عوامل پیروزی انقلاب

حوزه/ مؤسس مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان گفت: توکل به خداوند متعال و تکیه بر قدرت، قابلیت و استعدادهای مردم و ارتباط تنگاتنگ بین امام و مردم باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، حجت الاسلام حسین طاهری در نشستی که با محوریت «علل پیروزی انقلاب اسلامی ایران» که به صورت مجازی برگزار شد، با تبریک ایام الله دهه فجر و چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، بیان کرد: امام خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، بسترساز پیروزی انقلاب در جامعه بودند.

وی به علل پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: علل و اسبابی که زمینه پیروزی انقلاب را فراهم کرد، همان عوامل نیز عامل استمرار و بقای انقلاب اسلامی است.

 مؤسس مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان، با اشاره به کلام زیبای شهید مطهری(ره) درباره امام راحل، چهار ایمان را زمینه ساز پیروزی انقلاب دانست و تشریح کرد: رهبر کبیر انقلاب به هدف، راه خویش، خداوند متعال و مردم ایمان داشتند و این عامل نیز باعث پیروزی انقلاب شد.

حجت الاسلام طاهری، هدایت، عدالت، مبارزه با ظلم، از بین بردن ریشه های ظلم را از اهداف نهضت امام خمینی(ره) برشمرد و افزود: مردم باید از استقلال، آزادی دین، فکر، عقیده و عمل برخوردار بوده و از زیر یوغ استعمارگران خارج شوند که دستیابی به این اهداف در لقای جمهوری اسلامی ایران محقق می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای دستیابی به استقلال، آزادی و رهایی از زنجیرهای یوغ وابستگی باید سختی ها را تحمل کرد، زیرا انتخاب این مسیر پر هزینه بوده و دشمنان تلاش می کنند مردم به اهداف والای خویش که دفاع از دین و ولایت است، نائل نشوند، لذا امام راحل(ره) با توکل به خداوند متعال موانع را برطرف کرده و مردم را برای گام برداشتن در این راه آماده کردند.

استاد حوزه، پشتوانه اساسی پیروزی انقلاب را پیمان با خداوند متعال دانست و تأکید کرد: بیعت با پروردگار به عنوان بزرگترین پشتوانه دینی و روحی، زمینه پیروزی را فراهم می کند، از این رو، کسانی که با خدا پیمان می بندند هیچ قدرتی بر آن ها غلبه نمی یابد، همان گونه که امام خمینی(ره) در تمام صحنه های انقلاب، به خداوند ایمان داشته و از قدرت های بیگانگان نهراسیدند.

طاهری، ارتباط تنگاتنگ بین امام و مردم را عامل مهم پیروزی و استمرار انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: توکل به خداوند متعال و تکیه بر قدرت، قابلیت و استعدادهای مردم و ارتباط تنگاتنگ بین امام و مردم باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha