چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تحکیم بنیان خانواده

حوزه/ خدیجه الازمنی استاد مدرسه علمیه شهیده بنت الهدی علی آباد کتول گفت: از آن جایی که خانواده اجتماع را می سازد، اگر دارای شایستگی لازم نباشد، بسیاری از مشکلات را برای جامعه بشری به وجود می آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم خدیجه الازمنی، در نشست پژوهشی که با محوریت «خانواده از دیدگاه حضرت زهرا سلام الله علیها» به صورت مجازی برگزار شد، خانواده را کانون رشد جامعه بشری دانست و بیان کرد: از آن جایی که خانواده اجتماع را می سازد، اگر دارای شایستگی لازم نباشد، بسیاری از مشکلات را برای جامعه بشری به وجود می آورد.

وی تربیت فرزند را از نقش های اساسی مادران برشمرد و تشریح کرد: مادر ابتدا باید خود را بسازد تا فرزندان شایسته تربیت کند.

استاد حوزه، حضرت فاطمه(سلام الله علیها) را مادری نمونه و ایده‌آل برای فرزندان خویش و نسل آینده معرفی کرد و افزود: مادران شهدا با تاسی از سیره آن حضرت و با تفکر مقابله با ظلم و اسلام‌ستیزی، فرزندان خود را تربیت کرده و به عرصه جهاد فرستادند.

الازمنی ادامه داد: رفتار حضرت زهرا(سلام الله علیها) در خانواده و در نقش دختر پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) و همسر حضرت علی(علیه السلام) و مادر برای فرزندان به گونه ای بود که همسر ایشان، حضرت فاطمه(س) را پشتوانه‌ای برای عبادت و فرزندان نیز به عنوان الگویی کامل و جامع در دینداری و خانه‌داری یافتند.

وی با بیان این که خداوند متعال به زنان کرامت و ارزش انسانی بخشیده است، خاطرنشان کرد: زنان با دانایی، علم، شناخت نقش خود در تربیت فرزندان و نحوه رفتار، خانواده و جامعه ای سالم بسازند، زیرا هدایت جامعه در گرو نقش آفرینی صحیح زنان است.

مبلغ حوزه گفت: در حدیث کساء، نحوه برخورد حضرت فاطمه(سلام الله علیها) با همسر و فرزندان خویش به وضوح دیده می شود که طلاب پژوهشگر با مراجعه به شرح این حدیث گرانبها، به آموزه‌های زندگی این بانوی بزرگوار دست یابند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha