پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر / جشن انقلاب به مناسبت چهل و دومین سالگرد انقلاب اسلامی در مدرسه فیضیه قم

حوزه/ عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران از راه مقاومت و اقتدار به دست می آید، نه التماس ذلیلانه در مقابل امریکا و اروپا. امروز کشورهای دیگر نیز به این اذعان دارند که ایرانی ها ایستادند و ثمره آن را نیز که عزت است، به دست آوردند.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین نبوی شب گذشته در سلسله نشست های بصیرتی قرارگاه حوزه انقلابی که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در زیرزمین مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار شد، با اشاره به ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، حرفش این است که چهل سال نخست گذشت، ما برای چهل ساله دوم در حال برنامه ریزی هستیم. نفس این کار امیدی در جبهه انقلابی و ناامیدی در دل دشمنان انقلاب ایجاد کرد. این کار برنامه ریزی دشمن را نقش برآب و تبلیغات آنها را ناکام کرد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری با این کار معادلات ذهنی و برنامه ای آنها را بر هم زد، گفت: یکی از وزرای خارجه امریکا رسما اعلام کرد که ما چند سال برنامه ریزی می کنیم، ولی رهبری با یک سخنرانی، همه آنها را نابود می کند. شاهدیم که انقلاب های زیادی در کشورهای مختلف شکل گرفت، ولی منحرف شد و تنها اسامی افراد تغییر یافت، ولی انقلاب اسلامی ایران با هدایت های مقام معظم رهبری، همچنان پابرجا و تأثیرگذار است و آرمان های خود را ادامه می دهد.

مسئول مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه های علمیه، عدم عدول از آرمان ها و استکبار ستیزی را از محورهای اصلی بیانیه گام دوم انقلاب برشمرد و گفت: استقلال از جمله آرمان های انقلاب بود که متأسفانه این مهم برای نسل امروز خیلی قابل لمس نیست. نیروهای امریکایی در شهرها هر کاری که دلشان می خواست انجام می دادند و کسی جرأت نداشت به آنها اعتراض کند. آنها حتی برای بالاترین مقام کشور ایران هم اهمیتی قائل نبودند.

وی با اشاره به سیلی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به ترور سردار سلیمانی و موشکباران پایگاه امریکایی گفت: عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران از راه مقاومت و اقتدار به دست می آید، نه التماس ذلیلانه در مقابل امریکا و اروپا. امروز کشورهای دیگر نیز به این اذعان دارند که ایرانی ها ایستادند و ثمر آن را نیز که عزت است، به دست آوردند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با ابراز تأسف از کسانی که مغز و فکرشان وابسته است، گفت: مسئولیت داشتن آدم های دو تابعیتی در کشور چه معنایی دارد؟ این ها دو تابعیتی شدند که هر کاری که خواستند انجام دهند و در ادامه وقتی به مشکل بر خوردند، فوری محلی برای فرار داشته باشند. باید با این رویه مبارزه کرد و نگذاشت این افراد در مدیریت های مختلف، مخصوصا مدیریت های کلان کشور حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: امروز برخی از  مسئولان فرزندانشان تابعیت کشورهای مختلف را دارند و عده ای هم رسماً جاسوس هستند و یک تلفن به پدرش می زند و مهم ترین اطلاعات کشور را به دست می آورد. این افراد چرا باید در خزائن سری کشور حضور داشته باشند؟

مسئول مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه های علمیه با بیان این که ایران اسلامی با تمام شیطنت ها، همچنان مانده و به برکت ولایت فقیه و فرهنگ عاشورا مسیر خود را ادامه می دهد، گفت: هیچ کشوری در جهان مانند ایران تجزیه نشده است که حدود دو سوم آن توسط شاهان ایران از این کشور جدا شد. این افراد در برابر خارجی ها مانند سگ دست آموز بودند و تنها برای مردم خود مقتدرانه ظلم می کردند. امروز به برکت انقلاب اسلامی، ایران به کشوری تبدیل شده که هیچ کسی در دنیا اجازه ندارد در مسائل آن دخالت کند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با اشاره به جایگاه روحانیت در گام دوم انقلاب اسلامی گفت: روحانیت می تواند در این عرصه فرهنگ سازی کند؛ حوزه می تواند فرهنگ جامع شیعی را در جهان راه بیندازد.

وی یکی از کارهای مهم در این عرصه را توجه مسئولان به امور صنعتی برشمرد و گفت: صنعت گر علاوه بر این که باید نسبت به امور صنعتی و کارگران و... اهتمام داشته باشد، باید نسبت به مصرف کننده نیز علاقه مند باشد، اگر این گونه باشد، محصول ضعیف تولید نمی کند. در این عرصه نیازمند فرهنگی هستیم که طلاب می توانند در ترویج آن نقش آفرین باشند.

مسئول مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه های علمیه همچنین در پایان از زحمات مسئولان به ویژه در مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه تقدیر کرد و گفت: قوه قضائیه نسبت به گذشته متفاوت شده است؛ مردم از عملکرد قوه قضائیه در مقابله با مفاسد استقبال می کنند و برخی به همین دلیل، نسبت به انقلاب خوشبین شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha