پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جلیلی

حوزه/ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه پاسخ گزینه زور در برابر دشمن، مقاومت فعال است گفت: ملت ما مقاومت منفعل نداشت، مقاومتی از سر استیصال نداشت؛ مقاومتی فعال داشت. مقاومتی داشت که نشان داد اگر حتی یک پهپاد دشمن بخواهد یک وجب وارد قلمرو ما بشود، بی‌درنگ سرنگون خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، سعید جلیلی، در سخنرانی روز ۲۲ بهمن در مشهد اظهار داشت: اگر ما روزگاری می‌گفتیم و می‌خواندیم که «مَنْ صَدَّقَکُمْ وَ هُدِیَ مَنِ اعْتَصَمَ بِکُمْ» امروز ملت‌های دیگر گواهی می‌دهند که ملت ایران، هدایت را به خوبی و درستی پیدا کرده است و آن را پیموده است.

وی گفت: آن نکته‌ای که اهمیت دارد چیست؟ آمریکا تمام فشار خودش را آورد. در همین دو سه سال اخیر تحت عنوان فشار حداکثری، نتیجه نگرفت؛ زور جواب نداد. آن‌ها فهمیدند که دیگر هیچ امکانی برایشان نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز داشت: گزینه‌ نظامی اولین گزینه دشمن به ملت ما بود. ۸ سال جنگ را تحمیل کردند. چرا دیگر سراغ ملت ما با گزینه نمی‌آیند؟ چون می‌دانند که دیگر این گزینه کارآمدی ندارد.

جلیلی اضافه کرد: آخرین گزینه آن‌ها چیست؟ گزینه فشار اقتصادی. هرچه داشتند به کار بردند. خودشان می‌گویند امروز سردمداران آن‌ها بیان میکنند که این گزینه ناکارآمد بوده است و در برابر ملت ایران جواب نداده است.

وی با تاکید بر اینکه جواب گزینه زور در برابر آنها، مقاومت فعال بود، ابراز داشت: ملت ما مقاومت منفعل نداشت، مقاومتی از سر استیصال نداشت؛ مقاومتی فعال داشت. مقاومتی داشت که نشان داد اگر حتی یک پهپاد او بخواهد یک وجب وارد قلمرو ما بشود، بی‌درنگ سرنگون خواهد شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: زمانی کسانی که در این منطقه دولت‌ها تعیین می‌کردند، کودتا می‌کردند، شما دیدید انگلیس خبیث زمانی یک کشتی آن خواست تعرض به یک کشتی ما بکند، بلافاصله با مقاومت فعال مردم ما روبرو شد و مجبور شد آن را آزاد کند. امروز ملت ما این قدرت را دارد.

وی تاکید کرد: امروز خود آن‌ها بیان می‌کنند که شما فقط مقاومت نکردید، پیشرفت کردید. امروز آن‌ها می‌گویند که در بسیاری از عرصه‌های پیشرفت، ایران جزو ۱۰ کشور اول جهان است. این اعترافات خود آنهاست. آمار و بیانات خود آنهاست.

جلیلی با بیان اینکه، اما دشمن فقط با زور وارد نمی‌شود؛ او هروقت که در میدان شکست می‌خورد، در عرصه فشار و زور شکست میخورد، رو به تزویر می‌آورد، پرچم‌هایی را بلند می‌کند، تصریح کرد: هروقت شما به پشت خیمه دشمن رسید، می‌بینید که او خودش را رو به شکست می‌بیند، شروع به تزویر می‌کند. پرچمی را بلند می‌کند تا بتواند ملتی را با تزویر دچار شکست کند، اما ملت ما هوشیار است.

جلیلی ابراز داشت: یک موفقیت ما این بوده است که فقط مقاومت نکرده است، هوشمند بوده است. مقاومت او هوشمندانه بوده است. جواب زور مقاومت است جواب فشار مقاومت است و جواب تزویر هوشمندی است. امروز ملت ما اگر موفق است، در سایه مقاومت فعال هوشمندانه است.

وی با اشاره به اینکه ملت ما هوشمند است، گفت: این را می‌فهمد که کسانی میخواهند به دروغ یکی رفتار یکی از دولتمردان آن‌ها را یک استثناء نشان بدهند. آمریکایی‌ها این را میخواهند امروز القا کنند. آیا مگر کسانی غیراز ترامپ، غیر از دشمنی با ملت ایران داشته‌اند؟ مگر زمانی که در همین روزهای پیروزی انقلاب، ملت ما در همین خیابان‌های مشهد و همه شهرها و تهران داشت، تظاهرات می‌کرد. بیان آرمان‌های خودش را می‌کرد، مگر کارتر جنرال‌های زیر را برای حفظ شاه نفرستاد؟ مگر همان. ‌ها در طبس اقدام نکردند؟ مگر در جنگ تحمیلی، ریگان بیشترین حملات سیاسی، اطلاعاتی - نظامی را از صدام جنایتکار نداشت؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت ادامه داد: مگر همان بدعهدی‌های برجام، از زمان اوباما شروع نشد؟ مگر وزیر خارجه اوباما نبود که اگر ترامپ می‌گفت فشار حداکثری، او می‌گفت فشارهای فلج کننده؟ ملت ما میداند آن کسی که در مقابلش است، چه رفتاری را دارد.

جلیلی تاکید کرد: اینهاست که باید به آن توجه کرد. اینجاست که باید فهمید که اگر امام بزرگوار ما آمریکا را شیطان بزرگ نامید، برای این بود؛ که شیطان تمام تلاشش این است که تلاش‌های جامعه بشری را از مسیر صحیح و درست الهی، منحرف کند.

وی اضافه کرد: امروز این امپراطوری آمریکاست. این شیطنت آمریکاست. این شیطان است که می‌خواهد تمام توانمندی‌های بشریت را به انحطاط ببرد. استفاده شرورانه و مستکبرانه از دستاوردهای فکری و علمی بشود. تاریخ آمریکا، تاریخ استخدام پیشرفت در مسیر شرارت است. همین موضوع هسته‌ای را کدام کشور اول شروع کرد؟ آیا غیر از آمریکا بود؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اینجاست که جمهوری اسلامی در پرتو تعالیم قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام، مسیری که دنبال می‌کند، مسیر پیشرفت در مسیر تعالی کشور است. آن‌ها از این ناراحتند که چنین الگویی به جهان معرفی بشود.

وی گفت: جمهوری اسلامی امروز منادی این است که قدرت سیاسی قدرت، علم، فناوری، اقتصاد و هر آنچه هست باید در مسیر خیر و نور و حقوق الهی باشد. امروز آن چیزی که ملت انتشار دارد، این است که تمام توانمندی‌ها و سیاست‌ها باید در این مسیر باشد. هر حرکتی که در این مسیر باشد، انقلابیست؛ و الا غیرانقلابی و بلکه آمریکایی و ضد انقلابی است.

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: اگر منابع مالی کشور برای رفع استضعاف، حمایت واقعی از تولید، مقابله با تبعیض به کار گرفته ضود، این انقلابیست.

جلیلی با بیان اینکه امروز دشمن تلاش دارد تا آنچه را که نتوانسته است با فشار حداکثری به دست بیاورد، گفت: امروز می‌خواهد با کاهش حداقلی، امتیاز حداکثری به دست بیاورد. در همین دو سه سال گذشته رژیم حاکم بر آمریکا، ۸۰۰ تحریمی که قبل بوده است ۷۵۰ تحریم جدید به آن اضافه کرده است و آن را به اصطلاح خودش تکمیل کرده است. امروز بیش از هزار و ۵۰۰ تحریم را به ملت ایران تحمیل کرده است. براساس همین تحریم. ‌ها برای این‌ها عناوین جدید گذاشته است.

وی ادامه داد: تزویر را ببینید؛ می‌گوید ایران برگردد به برجام، من هم برمی‌گردم. ظاهر شاید یک ظاهر منطقی باشد. کسی که خودش زیر یک توافق رده و از آن خارج شده است، میگوید اول ایران باید برگردد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: بدانید ایران طبق تایید خود همان کسانی که آن‌ها قبول دارند، مثل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ۱۵ بار اعلام کردند که ایران همه تعهدات خودش را انجام داده است. اما آن‌ها کلا زده‌اند زیر میز و از توافق خارج شده‌اند. ایران طبق همان توافق گفته است حق دارم اگر طرف مقابل از برجام خارج شد، برخی یا همه تعهداتی را متوقف کنم.

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: اگر آمریکا به برجام برگردد و تعهداتش را طبق برجام انجام بدهد، نتیجه آن این است که او باز هم می‌خواهد ۱۵۰۰ تحریم علیه ملت ایران در دست داشته باشد. ملت ما باید بداند که این تزویر دشمن است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که اگر ما اجازه دادیم برای گفت‌گوها، برای این بود که تحریم‌ها برداشته شوند، ابراز داشت: برای اینکه فشار ظالمانه‌ای که او دارد نتواند ادامه پیدا کند. نه اینکه ایران تعهدات خودش را انجام بدهد، اما او بگوید من از این ۱۵۰۰ تا تعدادی از آن را برمیدارم.

جلیلی اضافه کرد: این ملتی که با قدرت و با استفاده از تعالیم آسمانی اسلام، قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام، این پرچم عزت و افتخار را بلند کرد و نشان داد که چگونه میتوان مقاومت کرد، پیشرفت کرد و رو به جلو رفت. روز به روز ملت ما گام‌ها ترقی را بیش از پیش طی خواهد کرد و موفقیت‌های بزرگتر را به دست خواهد آورد.

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: امام (ره) بزرگوار ما گواهی داد که ملت ما از ملت عصر پیامبر (ص) و از ملت زمان حضرت امیر علیه السلام برتر هستند، این را ملت ما با افتخار اثبات کرد. ملت ما نشان که این شهادت و این گواهی امام (ره) یک گواهی واقعی بوده است.

جلیلی در پایان خاطرنشان کرد: ملت ما با تمسک به ولایت بیش از ۳۰ سال است که در غیاب امان و با تمسک به مقام معظم رهبری با قدرت و صلابت، راه را دنبال می‌کند. این ملت شایسته رسیدن به قله‌های افتخار است. قله‌های عدالت و پیشرفت است؛ و این رسیدن دور نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha