سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت‌الله سید احمد خاتمی

حوزه/ عضو فقهای شورای نگهبان گفت: تنها نسخه‌ای که در برابر آمریکا جواب می‌دهد و استکبار را به عقب می‌کشاند «مقاومت» است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، آیت‌الله سید احمد خاتمی، امام‌ جمعه موقت تهران، امروز چهارشنبه ۲۲ بهمن در پایان مسیر برگزاری جشن فجر چهل‌ودوم انقلاب اسلامی در بوستان گردشگری ولایت بندر بوشهر، اظهار داشت: استان بوشهر سابقه درخشانی در مقابله و مبارزه با استعمار و استکبار دارد و شهدای بزرگی را در این راه تقدیم کرده است.

عضو فقهی شورای نگهبان با اشاره به نقش شهید رئیس‌علی دلواری در مبارزه با انگلیس، گفت: امروز نیز همین رئیس‌علی‌ دلواری ها حضور دارند و مقابل زیاده‌خواهی‌های بیگانگان ایستاده‌اند.

امام‌جمعه موقت تهران با تقدیر از حضور گسترده مردم بوشهر در مراسم ۲۲ بهمن با وجود شرایط کرونایی، ادامه داد: اگر این ویروس منحوس نبود راهپیمایی امسال همانند سال‌های گذشته بسیار باشکوه و دشمن‌شکن برگزار می‌شد، اما وضعیت خاص ایران و جهان موجب شد تا مسیرپیمایی امسال این‌گونه برگزار شود. البته کار امسال و چنین نوع برگزاری، هدفمند پیش رفت که برای عرض ادب به انقلاب اسلامی بود.

وی اضافه کرد: این حرکت مقدسِ امروز چندین پیام دارد که بیعت با دین و عشق به دین، بیعت با انقلاب، بیعت با ولایت، استکبارستیزی، مقاومت، وحدت، بصیرت، حضور مردمی، برجسته‌ترین پیام‌های حرکت امروز است و حرکت مقدس راه‌پیمایی خودرویی و موتوری پیام‌های برجسته‌ای دارد و مهمترین پیام آن بیعت مجدد با دین، نظام اسلامی و ولایت است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه این حضور بیانگر علاقه مردم به دین و دفاع از انقلاب اسلامی است، افزود: این ۴۲ سال نشانه موفقیت تز ولایت فقیه است؛ این انقلاب دینی است و پیام آن به جهان صادر شده و گسترده‌تر صادر خواهد شد و همه نظرسنجی‌های فعال در کشور می‌گوید که عشق به دین و مقدسات در جان مردم ما موج می‌زند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه مردم حامی نظام اسلامی هستند و اجازه نمی‌دهند آسیبی به نظام و انقلاب وارد شود، تصریح کرد: جریاناتی می‌خواهند شعار «مرگ بر آمریکا» دیگر در ایران نباشد، اما تا استکبار هست مردم ما هم می‌گویند «مرگ بر آمریکا». آمریکا شیطان بزرگ بوده و الان هم بزرگ‌تر شده و چیزی از شیطان بودن آن کم نشده، هرچندکه آبروی آن رفته و هیمنه اش شکسته شده است.

هیچ‌کس منکر مشکلات اقتصادی و گرانی‌های افسارگسیخته نیست اما اسلام به ذات خود ندارد عیبی! هر عیب که هست از مسلمانی ماست.

وی با اشاره به اینکه این انقلاب با مدیریت ولی فقیه به پیروزی رسید و ماندگاری آن هم با مدیریت ولایت‌فقیه بوده است، تاکید کرد: مدیریت ولایت‌فقیه در این سال‌ها باعث پایداری نظام اسلامی بوده است.

امام‌جمعه موقت تهران گفت: با مدیریت ولی فقیه زمان شاهد موفقیت در هشت سال جنگ با استکبار، خنثی‌کردن شش کودتا، فتنه‌های گوناگون و.. بودیم تا انقلاب اسلامی مثل سرو ایستاده بماند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور، استکبار ستیزی را پیام مهم دیگر انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: رؤسای جمهور آمریکا آرزو داشتند که مردم ایران «مرگ بر آمریکا» نگویند، اما تا زمانی که سیاست‌های استکباری باشد، مردم همواره «مرگ بر آمریکا» را تکرار می‌کنند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به این که امام خمینی (ره) ۴۰ سال قبل با این تحلیل که آمریکا شیطان بزرگ است، دستور قطع رابطه با آمریکا را دادند، تصریح کرد: تنها نسخه‌ای که در برابر آمریکا جواب می‌دهد و استکبار را به عقب می‌کشاند «مقاومت» است.

امام‌جمعه موقت تهران، با تاکید بر این که پیام راهپیمایی امروز مرگ بر آمریکاست، مقاومت را دیگر پیام بزرگ این راهپیمایی دانست و اضافه کرد: تجربه نشان داده که نسخه مذاکره بی‌جواب است و نسخه مقاومت راهگشا. چیزی که دشمن را وادار به عقب‌نشینی می‌کند، مقاومت ملت ایران در مقابل استکبار است.

وی، وحدت و بصیرت را از دیگر پیام‌های این راهپیمایی دانست و بیان کرد: از ابتدای انقلاب اختلاف سلیقه بوده و هست، اما همه اختلاف سلیقه‌ها در جهت حفظ و دفاع از انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله خاتمی، حضور در صحنه را یکی دیگر از پیام‌ها دانست و گفت: انقلاب مدیون حضور به‌موقع مردم در میدان است. از جلوه‌های حضور، انتخابات ریاست‌جمهوری است. هر انتخابی انجام دهید، نتیجه همان را درو خواهید کرد و جای گله‌مندی نخواهد بود.

امام‌جمعه موقت تهران تصریح کرد: بنده با شناختی که از مردم دارم، می‌گویم که حضور مردم بالای ۵۰ درصد است. هر رأی که به صندوق انداخته می‌شود، رأی آری به‌نظام جمهوری اسلامی ایران است و شعار انقلابی‌ها، شعار حداکثری و انتخاب اصلح است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha