پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سردار محمد عزیزی دلشاد

حوزه/ سردار عزیزی دلشاد گفت: دشمنان دائما در تلاشند جمهوری اسلامی ایران را ضعیف نگه دارند یا دچار ضعف اقتصادی، فرهنگی و صنعتی کنند، چون نگرانند این روش موفق جمهوری اسلامی ایران الهام بخش برای سایر کشورها باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، سردار محمد عزیزی دلشاد، در رادیو گفتگو، با اشاره به اینکه دشمنان ما روزهای اول پیروزی انقلاب، لحظه شماری و روزشماری و گاه شماری برای از بین بردن نظام و انقلاب می‌کردند، گفت: به فضل الهی و با ایستادگی ملت ایران به نقطه‌ای رسیدیم که آنها صحبت از بازدارندگی آزاردهنده می‌کنند. یعنی خیلی ناراحت و با کینه هستند که ما به این سطح از قدرت رسیده‌ایم.

وی از مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی را مولفه نظامی و به خصوص نقشی که تحقیقات و صنعت دفاعی در خلق این قدرت کرده مطرح و اظهار کرد: عمده توانمندی‌هایی که ما را به نقطه بازدارندگی رسانده و دشمن قدرت فکر کردن به تعرض به جمهوری اسلامی ایران را ندارد ناشی از دستاوردهای بومی است که در عرصه‌های مختلف و در مواقع مختلف مردم ما از آن مطلع می‌شوند.

رئیس اداره تحقیقات و امور صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: توانمندی افتخارآمیز ما در حوزه پهپاد و تنوعی از ماموریت‌ها که با اینها قابل اجرا است توانمندی‌های دشمن را گرفته است. دشمن صحبت از بازدارندگی آزاردهنده می‌کند یعنی به راحتی هم نمی‌توانند در مقابل ما مقاومت کنند و باید خیلی به زحمت بیفتند و بسیاری از اوقات ارزیابی‌شان این است که موفق نخواهند بود.

وی به توانمندهای موشکی اشاره کرد و گفت: در حوزه موشکی توانمندی‌های مختلف را از موشک‌ها با قابلیت‌های تاکتیکی مختلف می‌شنویم از جمله بهره گیری از فناوری‌های مختلف برای اصابت دقیق و نقطه‌ای اهداف در زمین و در دریا و برای اهداف ثابت و متحرک، امکان حمله به مرکز تشعشع رادار و مرکز انتشار راداری که اینها بخشی از قابلیت‌هایی است که مردم ایران مطلعند.

سردار عزیزی دلشاد با اشاره به توانمندی‌ها در عرصه زیر دریا از آن با عنوان قدرت خاموش و رعب آور برای دشمن یاد و اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیروهای مسلح ما در زیر دریا هیچ گونه حضوری نداشتند اما امروز با زیردریایی‌های بومی حضور داریم و توانمندی‌های زیادی برای رزم دریایی و رزم زیر آب پیش بینی شده است.

وی به دیگر توانمندی‌های اشاره کرد و توضیح داد: ما در عرصه ارتباطات و در عرصه بهره مندی از قابلیت‌های فضا نیز توانمندی داریم و اینها جزیی از توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران است که همه منبعث از تحقیقات و صنعت بومی است و هیچ کشوری نمی‌تواند بگوید ما اینها را به جمهوری اسلامی داده‌ایم.

رئیس اداره تحقیقات و امور صنعتی ستاد کل نیرویهای مسلح متذکر شد: آنچه روشن است ایران تاکنون به کشوری تعرض نداشته است ملت‌های منطقه هم به خوبی این حقیقت را بخوبی فهمیده‌اند و منش و روش جوانمردانه جمهوری اسلامی ایران را دیده‌اند. البته دشمنان ما یکی از محورهای تبلیغات‌شان ایران هراسی است. سعی می‌کنند برای فروش هرچه بیشتر سلاح و مهمات و راه انداختن اقتصاد دفاعی‌شان ایران را یک تهدید جلوه دهند اما ملت‌های ملت و کشورهای همسایه با منش جوانمردانه جمهوری اسلامی ایران آشنا بودند.

وی اظهار کرد: همواره در رزمایش‌های پر قدرت و اقتدار آفرین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعلام شده این تجهیزات و امکانات علیه هیچ کشور دوست و همسایه‌ای نیست ولی اگر تعرضی صورت بگیرد، آماده پاسخ گویی پشیمان کننده به آن تعرضات را خواهیم داشت و این امکان پذیر نیست جز اینکه ما به دانش بومی و توانمدی‌های بومی متکی باشیم. ضمن اینکه آمادگی بهره مندی از هرگونه همکاری علمی فناورانه با هر کشور دوست و همراهی را هم داریم.

سردار عزیزی دلشاد تاکید کرد: پیام مهم این است که توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران علیه هیچ از یک کشورهای همسایه نیست.

وی الهام بخشی جمهوری اسلامی ایران را برای سایر کشورها از نگرانی‌های استکبار دانست و گفت: دشمنان دائما در تلاشند جمهوری اسلامی ایران را ضعیف نگه دارند یا دچار ضعف اقتصادی، فرهنگی و صنعتی کنند، چون نگرانند این روش موفق موفق جمهوری اسلامی ایران الهام بخش برای سایر کشورها باشد. البته این پیام به ملت‌های آزاده جهان رسیده و امروز فرهنگ مقاومت و تکیه به داشته‌های خودی گسترده شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha