پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ولایت فقیه

حوزه/ امام جمعه شهر بابک گفت: ولایت فقیه از اعتقادات مسلم شیعیان است که کسب شناخت نسبت به این امر، توفیقی بزرگ است و همه ما موظف به پشتیبانی از آن هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کرمان، حجت الاسلام علی اصغر انصاری در نشست «تببین نقش رهبری در پیروزی انقلاب اسلامی» در مدرسه الزهرا(سلام الله علیها) شهربابک گفت: امر ولایت فقیه از اعتقادات مسلم شیعیان است که کسب شناخت نسبت به این امر، توفیقی بزرگ است.

وی با اشاره به تفسیر آیه ۵۹ سوره نساء افزود: خداوند متعال در این آیه فرموده است:« ای مومنین اطاعت کنید از خداوند و از رسول و پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) و صاحبان امر و کسانی که در بین شما از این منزلت برخوردار هستند»، بنابراین اطاعت از آن ها هم از نظر نقلی و هم از لحاظ عقلی واجب است. از لحاظ نقلی طبق آیه صریح قرآن کریم «اطیعوالله و اطیعوالرسول و اولی الامر منکم» این امر قابل اثبات است و بر مبنای عقل نیز، عقل حکم می کند به اینکه پیامبری که در دریافت و حفظ و ابلاغ  وحی معصوم است و خطا ندارد، باید از او پیروی شود.

 انصاری، باور به  ولایت فقیه را دارای نقش اساسی در پیروزی انقلاب دانست و تصریح کرد: مبحث ولایت فقیه، یک اعتقاد دینی است که از امامت نشأت گرفته است و به همین دلیل  صفت امام به رهبر انقلاب داده می شود.

امام جمعه شهربابک اظهار کرد: ما باید قدردان و پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا به مملکت آسیبی نرسد. در تاریخ می خوانیم که در عصر روز ۲۱ بهمن‌ماه وقتی که امام فرمودند: باید حکومت نظامی شکسته شود حرف او بر زمین نماند و انقلاب هم بر طبق موازینی که غربی‌ها در نظر داشتند، حالا حالا ها نباید پیروز می‌شد، اما همانگونه که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) فرمودند: رژیم شاهنشاهی به این سرعت سرنگون نمی شد»، ولی اعتقاد به تقدس جایگاه امامت و ولایت فقیه باعث شد که همه معاملات و معادلات دشمن به هم بریزد.

وی در پایان بیان کرد: ولایت فقیه از اعتقادات مسلم شیعیان است که کسب شناخت نسبت به این امر، توفیقی بزرگ است و همه ما موظف به پشتیبانی از آن هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha