دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام رازقی

حوزه/ جمعی از طلاب جهادی گروه کوهپیمایی حوزوی آفاق (یادبود شهید ابراهیم هادی) با همکاری انجمن نذر طبیعت و اداره محیط زیست استان قم اقدام به پاکسازی محیط زیست حاشیه جاده روستای ابرجس کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام رازقی مسئول گروه کوهپیمایی حوزوی آفاق (یادبود شهید ابراهیم هادی) در گفت و گویی با اعلام این خبر گفت: جمعی از طلاب جهادی گروه کوهپیمایی حوزوی آفاق (یادبود شهید ابراهیم هادی) با همکاری انجمن نذر طبیعت و اداره محیط زیست استان قم صبح جمعه ۲۲ بهمن ماه و به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اقدام به پاکسازی حدود ۱۵۰۰۰ متر مربع از محیط زیست حاشیه جاده روستای ابرجس کردند.

وی افزود: گروه کوهپیمایی حوزوی آفاق بر اساس رسالت فرهنگی خود، هر ساله اقدام به برگزاری برنامه های پاکسازی محیط زیست می نماید.

حجت الاسلام رازقی خاطر نشان ساخت: امسال نیز به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با توجه به تغییر برنامه راهپیمایی، دومین برنامه پاکسازی  با برنامه ریزی حجت الاسلام مزینانیان مسئول واحد محیط زیست گروه با هدف پاکسازی محیط اطراف جاده روستای ابرجس بخش کهک اجرا گشت.

مسئول گروه کوهپیمایی حوزوی آفاق (یادبود شهید ابراهیم هادی) تاکید کرد: روستاهای ابرجس ، بیدهند و کرمجگان از مناطق با صفا و خوش آب و هوای استان به شمار می رود اما حاشیه جاده ورودی به این منطقه به دلیل بی ملاحظگی عده ای از ساکنان و گردشگران پر از زباله و بسیار آلوده شده است، این منظره ناپسند که در حاشیه جاده دیده می شود ما را بر آن داشت که در حد امکان به پاکسازی آن اقدام نماییم بحمدالله هماهنگی ها انجام شد، انجمن نذر طبیعت تامین پلاستیک زباله و دستکش را تقبل نمود و اداره محیط زیست نیز انتقال زباله ها را عهده دار گشت که جا دارد از مسئولین مربوطه تشکر نماییم.

حجت الاسلام رازقی تاکید کرد: کار پاکسازی که با حضور پنج نفر از اعضای گروه آغاز گشت حدود چهار ساعت به طول انجامید و نزدیک به ۵۰ کیسه زباله تجمیع گردید در این بین یکی از محیط بانان که برای حمل زباله ها آمده بود نیز در جمع آوری زباله ما را همراهی نمود.

وی در پایان  با اشاره به لزوم فرهنگسازی حفاظت از محیط زیست توسط طلاب، خاطر نشان ساخت: همین کار کوچک پاکسازی البته موجب اثرات فراوانی شد، با حضور چند تن از اعضای شورای روستا فیلم برداری صورت گرفت و موجب تماس و پیگیری بیشتر در سطح بخشداری کهک گردید تا با پیشگیری و اجرای وظایف دستگاه های مربوطه دیگر شاهد چنین مشکلات محیط زیستی نباشیم و از عزیزان حاضر در این کار خیر که خالصانه و جهادی زحمت کشیدند  کمال تشکر را داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha