پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمين

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه استعدادهای بسیار زیادی در جامعه وجود دارد، اظهار کرد: هر کس به‌اندازه استعدادی که خدا به او عطا کرده مسئولیت دارد و باید نسبت به آن اقدامات مؤثری انجام دهد. دولت‌های استکباری جوانان را تنها و مهم‌ترین مانع برای رسیدن به مطامع خود و استیلا بر منافع کشور می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج، آئین اختتامیه دومین جشنواره «جوان موفق» استان البرز هم‌زمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، با حضور مسئولین و میهمانان استانی در سالن شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی، در این جلسه با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: مردم فهیم، غیور و بصیر ایران اسلامی بار دیگر حماسه و حرکت زیبایی را در سراسر کشور به‌خصوص استان البرز خلق کردند.

وی با اشاره به نقش اصلی جوانان در سال‌های اولیه انقلاب با رهبری حضرت امام خمینی رحمه‌الله علیه، مطرح کرد: این جوانان بودند که سلطنت طاغوت و سلسله شاهنشاهی که حکومت فرد بود را از میان برداشتند و با به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی، حکومت دینی و مردم‌سالاری را به وجود آوردند و تا به امروز نیز از آن حفاظت و حراست کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اذعان کرد: جوانان در مقاطع مختلف ازجمله دوان دفاع مقدس در عرصه‌های گوناگون حضور داشتند و در طول ۴۰ سال گذشته نیز این انقلاب توسط آنان اداره و حفاظت شد تا ایران به سازندگی و بالندگی رسید. آن‌ها در برهه‌های حساس خوش درخشیدند و با نوآوری‌های چشمگیر خود الگوی مردم جهان شدند و هنوز هم هستند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه قصد بازخوانی و تکرار دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی که توسط جوانان محقق شد را ندارم، افزود: لازم می‌دانم تمام عزیزان به این موضوعات ورود کنند و مباحث مربوطه را بخوانند زیرا هم امیدبخش است و هم روحیه را برای ادامه راه تقویت می‌کند؛ این دستاوردها از اهمیت بسیاری برخوردارند که نگاه مسئولان را نیز به این مسئله تغییر خواهند داد.

انقلاب اسلامی، انقلاب شکوفا شدن خصلت‌های ناب بود

وی مرور دستاوردهایی که توسط جوانان احیاشده را یکی از اقدامات لازم برشمرد و عنوان کرد: انقلاب ما انقلاب جوانان، انقلاب فرهنگی، انقلاب ارزش‌ها و انقلاب هویت بخشی بود که انسان را به حقیقت انسانی خود بازگرداند؛ انقلاب اسلامی، انقلاب شکوفا شدن خصلت‌های ناب بود. در این عرصه و میدان نیز، مسیر پیش رو باید توسط جوانان طی شود و تداوم یابد.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر ضرورت برداشتن گام‌های استوارتر، پخته‌تر و مؤثرتر در چله دوم انقلاب اسلامی اذعان کرد: کارگزارانی که مسئولیت‌های اجرایی و قضایی جامعه را بر عهده‌دارند باید با تربیت اولیه انقلاب و همان شور و باور در تمام عرصه‌ها حاضر باشند لذا لازمه ادامه انقلاب همان انگیزه‌ها و باورهایی است که انقلاب را تحقق بخشید و آن را تثبیت و حفاظت کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی اضافه کرد: در این مرحله لازم است افرادی جهادی، اهل ایمان، آخرت‌گرا، آرمان‌خواه ارزشی، ضد فساد، بصیر، استکبارستیز، دشمن‌شناس و کسانی که به‌موقع به وظایف خود عمل می‌کنند در عرصه‌های گوناگون حضورداشته باشند تا بتوانیم در مرحله جامعه سازی، دولت سازی و تمدن سازی به توفیقات لازم دست‌یابیم در غیر این صورت به نتایج دلخواه نخواهیم رسید.

وی با تأکید بر ضرورت ورود جوانان به عرصه‌های مختلف و بابیان اینکه بدون حضور آن‌ها به اهداف انقلاب نخواهیم رسید، خاطرنشان کرد: ایمان یکی از مهم‌ترین شاخصه‌هایی است که ما را به اهدافمان می‌رساند. حضرت امام خمینی رحمه‌الله علیه فرمودند: شما جوانان باقدرت ایمان این نهضت را تا به اینجا آورده‌اید و به پیروزی رسانده‌اید؛ این قدرت ایمان را حفظ کنید. ان‌شاءالله ازاین‌پس نیز باهمت والای شما جوانان باقیمانده ریشه فساد از بیخ و بن کنده خواهد شد.

مواظب باشید فسادی متوجه جوانان نشود

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز ریشه فساد را استکبار و مانع‌تراشی یعنی همان چیزی که نمی‌گذارد سربلندی، عزت و افتخار کشور حفظ شود دانست و بیان کرد: طبق فرمایش حضرت امام اصل کار انقلاب توسط جوانان باایمان انجام شد و ادامه مسیر را نیز باید آن‌ها طی کنند. لازم است از کلمات و بیانات حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری الهام بگیریم و وظایف خود را تشخیص دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی افزود: امام راحل دربیانی فرمودند: دشمنان بنا داشتند جوانان ما را فاسد کنند تا بی‌تفاوت شوند؛ بنابراین املا فرد باید مواظب باشد که فسادی متوجه جوانان نشود. آنچه که جوان را از پای درمی‌آورد آن چیزی است که ایمانش را مورد خدشه قرار می‌دهد؛ زمانی که جوان بی‌ایمان شد گرفتار فساد می‌شود که باید با از بین بردن عوامل فساد و فاصله انداختن بین خوب و فساد، از آن جلوگیری شود.

وی بابیان اینکه بی‌تفاوت بودن یک جمله است اما محتوای بسیاری دارد، عنوان کرد: این بی‌تفاوتی یکی از آفات انقلاب اسلامی است؛ زمانی که جوانان نسبت به مسائل اجتماعی و پیرامونی خود بی‌تفاوت شوند یعنی دشمن کار خود را انجام داده است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز با اشاره به اینکه استعدادهای بسیار زیادی در جامعه وجود دارد، اظهار کرد: هر کس به‌اندازه استعدادی که خدا به او عطا کرده مسئولیت دارد و باید نسبت به آن اقدامات مؤثری انجام دهد. دولت‌های استکباری جوانان را تنها و مهم‌ترین مانع برای رسیدن به مطامع خود و استیلا بر منافع کشور می‌دانند.

دشمن جنگ تشخیصی و شناختی به راه انداخته است

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی در ادامه افزود: لذا با برنامه‌ریزی، تلاش می‌کنند جوانان را از کار بیندازند و فلج کنند. زمانی که نیروی فعال، فلج شد کار تمام است؛ بدین منظور از امپراتوری‌ها و مجموعه‌های رسانه‌ای قوی که در اختیاردارند به بهترین نحو استفاده و بهره‌برداری کرده و ذهن جوانان را به انواع موضوعات مشغول می‌کنند تا آن‌ها را زمین‌گیر کنند و کارها پیش نرود.

وی مطرح کرد: اکنون ما در جنگ تشخیصی، شناختی و ادراکی قراردادیم یعنی دشمن مطالبی را به جوانان ما القا می‌کند تا نتوانند درست تشخیص دهند که باید چکار کنند؛ نه اینکه جوانان آگاه نباشند بلکه خودآگاهی را از آن‌ها می‌گیرند. سه موضوع آگاهی، ناآگاهی و خودآگاهی از گرفتاری‌هایی هستند که در طول تاریخ نیز وجود داشته‌اند.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز بابیان اینکه با گرفتن خودآگاهی از افراد توسط دشمن کار تمام است البته بعضی‌اوقات نیز عده‌ای را در جنگ‌های شناختی ناآگاه می‌کنند، عنوان کرد: در دوران حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام مردم، آگاه اما دچار جنگ شناختی و ادراکی بودند. دشمن به‌صورت دقیق بر روی تشخیص آن‌ها کارکرد و صدیقه طاهره در خطبه فدک شروع به بازگرداندن آن درک به مردم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین  حسینی همدانی اضافه کرد: اکنون نیز دشمن در برابر جوانان جنگ شناختی را به راه انداخته که گاهی اوقات ترکیبی یا هیبریدی است و با انجام اقدامات تجمیعی در موضوعات مختلف آن‌ها را مورد هجمه‌ای قرار می‌دهد که نتوانند کاری کنند. هر کس به‌اندازه استعداد خود مسئولیتی را نیز بر عهده دارد و باید به‌درستی آن را انجام دهد.

مراکز حرکت جوانان در بدو انقلاب تقویت شود

وی اذعان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، دشمنان قصد دارند جوانان ما را به عنصری تبدیل کنند که نه ایمان درستی دارد، نه شجاعت آن‌چنانی و نه انگیزه و امید که تا به امروز نتوانسته‌اند این کار را انجام دهند و ازاین‌پس نیز نخواهند توانست؛ خداوند تعالی کمک کرده و توانسته‌ایم در مسیری برخلاف مسیری که آن‌ها ترسیم کرده‌اند حرکت کنیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز یادآور شد: حضرت امام جمله «ما می‌توانیم» را به‌عنوان یک حقیقت شیرین و زیبا به همه ما هدیه دادند و مقام معظم رهبری نیز این مسیر را باعزت و اقتدار دنبال کردند تا کشور ما رشد کرد و به کشوری هسته‌ای، موشکی، هوافضا و نانوتکنولوژی و امثال این‌ها تبدیل شد آن‌هم درست در زمان‌هایی که دشمن نقشه می‌کشید ما را در عرصه‌های مختلف زمین‌گیر کند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی افزود: عرصه‌های موشکی، هسته‌ای و پزشکی پیچیده‌ای که در اختیارداریم همه در سنین جوانی خلق شدند. مراکز حرکت جوانان در بدو انقلاب، مساجد، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه بود یعنی جوانانی که در این مراکز تربیت شدند توانستند انقلاب را به پیروزی برسانند و از آن حفاظت کنند؛ این مراکز باید تقویت شوند و به جایگاه اولیه خود بازگردند و در ادامه انقلاب نیز مورداستفاده قرار گیرند. امید است جوانان بتوانند کشور را به قله بزرگ تمدنی اسلام برسانند که با کمک یکدیگر این امر میسر خواهد شد.

دریافت ۶ هزار و ۲۰۰ رزومه در دومین جشنواره «جوان موفق» استان البرز

وی ضمن تقدیر و تشکر از تمام دستگاه‌ها و افرادی که در برگزاری جشنواره جوان موفق تلاش کردند، گفت: سال گذشته طرحی به ذهنمان رسید که در کشور اجرانشده بود البته بعضی از دستگاه‌ها آن را انجام داده بودند اما در استان البرز جای چنین طرحی خالی بود. این طرح در شورای فرهنگ عمومی استان مطرح و به یک مصوبه فرهنگی تبدیل شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز از تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره جوان موفق البرز و ارسال ۶ هزار و ۲۰۰ رزومه به دومین دوره این جشنواره خبر داد و اعلام کرد: در این میان ۲۷ رزومه برگزیده شدند که از این تعداد ۱۳ رزومه به حد نهایی برگزیدگی نرسیدند اما شایستگی تقدیر و تشویق را دارند. سه محور جوان موفق کشاورز و روستایی، سرباز و ایده نو نیز شایسته تقدیر و برگزیده نداشت.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی در خاتمه بابیان اینکه لازم است در این سه بخش اقدامات مؤثری صورت گیرد، افزود: کشاورزی و روستایی یکی از بخش‌های مهم استان البرز است. البرز قبل از اینکه صنعتی باشد استانی کشاورزی است که باید به آن پرداخته شود. در عرصه ادبیات و موسیقی نیز کسی کار فاخری انجام نداده بود که برگزیده شود اما این بخش شایسته تقدیر داشت.

گفتنی است جشنواره «جوان موفق» همه‌ساله به‌منظور شناسایی، معرفی الگوها و تجلیل از جوانان برتـر باهدف زمینـه‌سازی ارزش‌های متعالی، روحیـه فداکاری و ایثار، خلاقیت، افزایش نشاط اجتماعی و امید به آینده، تقویت ایمان، روحیه خودباوری، ایجاد زمینه‌های مشارکت در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و علمی، حمایت از فعالیت‌های هویت آفرین، ابداع و ابتکار، الگوسازی منـاسب، شناسـایی و ارزش نهادن به اندیشه‌های سازنده جوانان ایـران اسلامی، برگزار می‌گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha