جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
معصومه ترکان

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خواهران هرمزگان از تحصیل هزار و ۱۰۰ بانوی طلبه در سطح استان هرمزگان خبرداد گفت: تعداد مدارس علمیه خواهران این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی از یک مدرسه در مرکز، به ۱۴ مدرسه در شهرستان های میناب، رودان، جاسک، بندرلنگه، بندرخمیر، حاجی آباد، پارسیان، سیریک، رودخانه و بشاگرد و یک مؤسسه آموزش عالی سطح سه در بندرعباس افزایش یافته است.

خانم معصومه ترکان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در هرمزگان، با تبریک آغاز چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، حوزه های علمیه خواهران را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی معرفی کرد و افزود: حوزه های علمیه خواهران با استقبال کم نظیر بانوان و زنان این سرزمین از لحاظ کمی و کیفی تا کنون گسترش و پیشرفت های بسیاری داشته است.

وی در پاسخ به این سئوال که وضعیت تأسیس مدارس علمیه خواهران در استان هرمزگان چگونه است؟ اظهار داشت: تعداد مدارس علمیه خواهران این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی از یک مدرسه در مرکز، به ۱۴ مدرسه در شهرستان های میناب، رودان، جاسک، بندرلنگه، بندرخمیر، حاجی آباد، پارسیان، سیریک، رودخانه و بشاگرد و یک مؤسسه آموزش عالی حوزوی سطح سه در بندرعباس افزایش یافته است.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان تعداد بانوان طلبه در حال تحصیل این استان را قریب به هزار و ۱۰۰طلبه عنوان کرد و گفت: این تعداد به روش های حضوری، پاره وقت و غیر حضوری در حال تحصیل علوم دینی هستند.

خانم ترکان تعداد بانوان دانش آموخته حوزوی این استان از مدارس علمیه خواهران را هم هزار طلبه اعلام کرد و افزود: این تعداد به صورت مبلغ با نهادهای دولتی از جمله آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، دانشگاه ها، مدارس غیر انتفاعی و عرصه های پژوهشی، اجتماعی و آموزشی فعالیت دارند.

وی با یادآوری فرمایش رهبر معظم انقلاب در زمینه تعمیق باورهای دینی در قشر بانوان، اظهار داشت: با توجه به درخواست بانوان هرمزگانی برای تحصیل علوم دینی و با توجه به در نظر گرفتن کیفیت برتر آموزشی و تربیتی برای این قشر با ارزش، این مدیریت در صدد افزایش مدارس علمیه سطح سه (ارشد) با رشته کلام در رودان، سطح دو|0کارشناسی) با پذیرش در مقطع سیکل و سطح چهار(دکترا) در بندرعباس است.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران هرمزگان در پاسخ به این سئوال که وضعت آموزش در سال تحصیلی و ایام شیوع کرونا چگونه بوده است؟ اذعان کرد: با شیوع بیماری کرونا تحصیل در دوران کرونا به صورت بر خط ادامه یافت و اساتید و طلاب در سامانه مدرس که از طرف مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران راه اندازی شده همانند گذشته به تدریس و تحصیل مشغول بوده اند.

خانم ترکان ابراز کرد: در اوایل مشکلاتی وجود داشت ولی هم اکنون نیز در برخی از مدارس محدودیت هایی وجود دارد اما به لطف الهی و تلاش های حجت الاسلام و المسلمین جهانگیری مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان و حمایت های مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران قم و بیشتر مسئولان مدارس، اساتید و طلاب در زمینه آموزش مجازی و تحصیل در شرایط سخت کرونایی توانا شده اند.

وی افزود: نزدیک به ۵۰۰ آزمون پایانی نیمسال اول سال جاری به صورت مجازی و حضوری با رعایت نکات بهداشتی برگزار شده و طلاب نیز فعالانه با مسئولان در این زمینه همکاری داشته اند.

فراخوان، ارزیابی و جذب خواهران طلبه فارغ التحصیل به منظور تأمین اساتید مدارس علمیه استان ۲ مرتبه در سال

خانم ترکان اذعان داشت: درخواست های مستمر مدارس مبنی بر نیاز به استاد باعث شد هر سال ۲ فراخوان و ارزیابی برای جذب اساتید سطح ۲ در مدیریت استان برگزار شود که با توجه به مسافت و دوری شهرها از مرکز استان تلاش می شود در نقاط مختلف استان ارزیابان متعددی راه اندازی شود تا این موضوع به سهولت انجام پذیرد.

وی به ثبت نام متقاضیان سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: ثبت نام در مقاطع سطح دو، سه ، چهار و دوره بازپذیری حوزه های علمیه خواهران کشور از ۲۵ بهمن ماه آغاز می شود و تا ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ادامه دارد.

امسال، آخرین سال ثبت نام بازپذیری حوزه علمیه خواهران سراسر کشور

وی یادآور شد: امسال، آخرین دوره ثبت نام برای بازپذیری حوزه علمیه خواهران است و سال آینده این امکان وجود نخواهد داشت و امید است همه مدارس علمیه با تلاش مضاعف بتوانند به جایگاهی برسیم که زمینه ساز ظهور ولی عصرعجل الله تعالی فرجه الشریف باشیم و رضایت نائب برحق ایشان، حضرت امام خامنه ای را هم کسب نماییم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha