جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حضرت معصومه (س)

حوزه/ نماینده آستان قدس رضوی در قم با اشاره به جایگاه شعر در جامعه گفت: شعر فرهنگ‌ساز، انقلاب ساز و اندیشه‌ساز است و شاعران طلایه داران اندیشه‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام سید محمدباقر تکیه‌ای در آیین افتتاح انجمن شعر ادبی رضوی که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار داشت: این انقلاب، انقلاب فرهیختگان است که به این مرحله رسیده است.


وی ادامه داد: بدون شک وجود دو حرم نورانی امام رضا (ع) در مشهد و حضرت معصومه (س) در قم در به ثمر رسیدن این انقلاب تأثیر فراوانی داشته است.


حجت‌الاسلام تکیه‌ای تصریح کرد: شعر فرهنگ‌ساز، انقلاب ساز و اندیشه‌ساز است و شاعران طلایه داران اندیشه‌ها هستند.


وی ابراز داشت: رهبر انقلاب نیز به موضوع شعر و شعرخوانی تأکید فراوانی دارد و خود ایشان نیز در این زمینه فعال هستند.


نماینده آستان قدس رضوی در قم تصریح کرد: در پیش از انقلاب شعرخوانی برای امام رضا (ع) بسیار محدود بوده اما امروز شاعران زیادی در این زمینه اشعاری را سروده‌اند که در تاریخ ماندگار است.


وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ابراز داشت: خادم یاران رضوی در سراسر کشور به عشق امام رضا (ع) برای حضرت تخصص و توانایی خودشان را در خدمت سیره و مقام امام رضا (ع) قرار می‌دهند.

حجت‌الاسلام تکیه‌ای تصریح کرد: خادم یاران شاعر سیره، روش و مسیر اهل‌بیت (ع) و خصوصاً امام رضا (ع) را با زبان شعر به مردم انتقال می‌دهید که ستودنی و قابل‌تقدیر است.


وی بیان داشت: شعر فرهنگ‌ساز است و در این زمینه انجمن شعر ادبی رضوی قدم‌های خوبی برداشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha