پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ماندگاری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در دومین سالگرد شهید امنیت اسماعیل کرمی اظهار کرد: اگر شهدا از سرنگونی شاه و امیال درونی از ما سؤال کنند باید بگوییم شاه بیرون را نابود کردیم اما شاه درونمان را نه.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری، شامگاه پنج شنبه در  یادواره شهدای محله هرستان خمینی شهر و دومین سالگرد شهید امنیت اسماعیل کرمی، ضمن گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: همزمان با ایام الله دهه فجر در یادواره ‌شهدا حاضر شده ایم. شهدایی که توسعه مکتب تشیع و نعمت ولایت فقیه را برای نظام اسلامی هدیه ‌آوردند.

وی از برکات دیگرِ شهدا به حضور جوانان در مراسم اعتکاف و پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت: در مراسم عزاداری امام حسین (ع)در کشور آمریکا مردم اقامه عزا می کنند و شعار مرگ برامریکا سر می دهند، این نشان از صدور آرمان های انقلاب است.

این استاد حوزه به نتایج انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: از برکات انقلاب اسلامی ایران تربیت ۲۳۶هزار شهید سرافراز عنوان شده که طبق آیات و روایات ائمه علیهم السلام، شهدا همپای انبیا و معصومین( ع)هستند؛ دوازده میلیون بسیجی، وجود مدیران جهادی که در حال خدمت به اسلامند، همه از نتایج و برکات انقلاب است.

ماندگاری بیان کرد:  برخی از افراد نتوانستند در مکتب اهل بیت(ع) تربیت یابند گرچه در زمان خود پیامبر(ص) و حضرات معصومین( ع) حضور داشتند مانند ابولهب عموی پیامبر (ص) و یا افرادی که به جنگ با امام حسین (ع)پرداختند.

وی ادامه داد: چهل و دو سال از انقلاب می گذرد و دشمنان نظام و انقلاب کمر به زمین زدن ملت ایران بسته اند، اما نظام انقلاب اسلامی مستحکم در برابر این توطئه ها ایستاده است.

وی با طرح سؤال از سوی شهدا مبنی بر اینکه آیا شما توانسته اید شاه درون خود که همان امیال نفسانی است را سرکوب کنید؟ پاسخ داد: اگر نفس اماره در وجود انسان لانه کند در این قصه شخصیت نقش چندانی ندارد و آیت الله و دکتر را هم به زیر می کشد.

وی افزود: امروزه هر شهوتی اعم از شهرت، ثروت، سیاست و قدرت وجود دارد که بزرگترین دلیلش، مبارزه نکردن با هوای نفس است؛ گناه در جامعه زیاد شده و برخی آن را به انقلاب ربط می دهند، در صورتی که چنین نیست و گناه دلیل پیروی از هوای نفس است.

 ماندگاری به اوضاع کنونی کشور اشاره کرد و گفت: اختلاس و دزدی در کشور وجود دارد و منشا آن هوای نفس و طمع انسانهاست؛ آری ما شاه بیرون را سرنگون کردیم، اما شاه درونمان همچنان پابرجاست.

وی با طرح سؤال دوم به نیابت از شهدا که آیا اسلام را حاکم کردید؟ در جواب تشریح کرد: در مملکت اسلامی این اقدام صورت گرفت، اما در وجود برخی از ما انسانها اسلامی وجود ندارد که اگر چنین بود شاهد حاکمیت دستورات اسلامی اعم از حفظ مرز محرم و نامحرم و حفظ ارزشها در جامعه بودیم؛ اگر اسلام در وجود ما حاکم بود شاهد اختلاط زن و مرد در مراسم ها نبودیم و تابع قوانین اسلامی بودیم.

ماندگاری در پایان سؤال سوم شهدا را اینگونه مطرح کرد «آیا برای ظهور خود را آماده کرده اید؟» با بیان این مهم که شهدا از هستی خویش گذشتند، خاطرنشان کرد: شهدا به خانواده، زن و فرزندان خود علاقه داشتند، اما به خاطر اسلام از تمام آنچه داراییشان بود گذشتند و ما نیز برای ظهور باید به چنین از خود گذشتگی و فداکاری برسیم .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha