چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: آمریکا با پررویی برای بازگشت به برجام شرط‌هایی را مطرح کرده؛ اما مقام معظم رهبری با قدرت، قاطعیت و با همان عزتی که ویژه مؤمنان است، برای اینکه از عزت مردم محافظت و از کرامت آن‌ها صیانت کنند و اجازه ندهند عزت این مردم شهیدپرور خدشه‌دار شود، تأکید کردند این ما هستیم که برای آمریکا شرط تعیین می‌کنیم و شروط لازم برای بازگشت آمریکا به برجام را هم اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا با حضور پرشور نمازگزاران در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، به تبیین فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان نیروی هوایی پرداخت.

وی افزود: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند امروز التزام و نظم نظام لیبرال دموکراسی غربی به هم خورده است، به‌عنوان‌مثال در حالی که بسیاری از کشورها توانستند بیماری کرونا را کنترل کنند اما آمریکا نتوانست در این زمینه موفق شود و کارنامه بدی داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: امروز اختلاف بین هیئت حاکمه و مردم آمریکا در بالاترین حد قرار دارد، مردم این کشور در تقابل سیاه و سفید با هم درگیرند، اختلاف طبقاتی سرمایه‌داری و مردم فقیر بیداد می‌کند و درمجموع مشکلات بسیار زیادی متوجه آمریکا است؛ به‌گونه‌ای در حال افول بوده و ان‌شاءالله عن‌قریب همه مردم دنیا سقوط نظام ظلم و ستمگری آمریکا را مانند شوروی سابق می‌بینند.

وی اضافه کرد: آمریکا در صدسال اخیر بیش از ۴۲ کشور را مورد تجاوز قرار داده و قریب یک قرن است که مظلومان عالم را می‌کشد؛ اما امروز افول و سقوط آن آغاز شده است.

رئیس‌جمهور جدید آمریکا خبیث‌تر از ترامپ؛ اما با شیوه عمل متفاوت است

امام‌جمعه بجنورد در ادامه خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درزمینهٔ برجام، اظهار کرد: واقعیت این است که رئیس‌جمهور جدید آمریکا نیز نگاه صهیونیستی دارد و خبیث‌تر از ترامپ است؛ اما به شیوه دیگری عمل می‌کند.

وی تصریح کرد: نقشه خبیثانه تقسیم عراق به سه قسمت شیعه و سنی و کرد، از تئوری‌های جو بایدن در زمانی معاونت اوباما بود و همچنین یک‌طرف پیدایش قصه داعش نیز به او بازمی‌گردد؛ بر این اساس کسی نباید گمان کند بایدن در جنایتکاری و خباثت، دست‌کمی از رؤسای جمهور سابق آمریکا دارد.

تعیین شرط توسط رهبری برای بازگشت آمریکا به برجام نشانه عزت و قدرت است

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اظهار کرد: آمریکا با پررویی برای بازگشت به برجام شرط‌هایی را مطرح کرده؛ اما مقام معظم رهبری با قدرت، قاطعیت و با همان عزتی که ویژه مؤمنان است، برای اینکه از عزت مردم محافظت و از کرامت آن‌ها صیانت کنند و اجازه ندهند عزت این مردم شهیدپرور خدشه‌دار شود، تأکید کردند این ما هستیم که برای آمریکا شرط تعیین می‌کنیم و شروط لازم برای بازگشت آمریکا به برجام را هم اعلام کردند.

وی افزود: آمریکا زمانی در ایران با مصونیت قضایی که برای اتباع خود ایجاد کرده بود عزت مردم ایران را خدشه‌دار کرده بود؛ اما امام این عزت را برگرداند و امروز نیز مقام معظم رهبری با قدرت و قاطعیت اعلام می‌کنند این ما هستیم که برای آمریکا شرط تعیین می‌کنیم و او حق ندارد شرط تعیین کند که این نشانه عزت و قدرت امروز ایران اسلامی است، عزتی که امام خمینی (ره) در سال ۵۷ به ما بازگرداند و مقام معظم رهبری هم از آن صیانت و حفاظت می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه این ما هستیم که برای نظام سلطه خواه شرط تعیین می‌کنیم و این نشانه عزت ما است، گفت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری تأکید کردند شرط نخست برای بازگشت آمریکا به برجام این است که همه تحریم‌ها را بردارد و خسارت‌هایی که از روز اول انعقاد این قرارداد، به دلیل عدم عمل آمریکا متوجه ایران شده است را جبران کند.

آرامش و امنیت امروز ایران مرهون فداکاری نیروهای نظامی و انتظامی است

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالروز تشکیل کمیته‌ انقلاب اسلامی، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نخستین نهادی که امام راحل دستور تشکیل آن را دادند کمیته‌ انقلاب اسلامی بود که در ۲۳ بهمن ۵۷ تشکیل شد و درزمینهٔ ایجاد نظم و امنیت، جمع‌آوری سلاح‌ها، تأمین امنیت امام (ره) و سایر شخصیت‌های انقلابی و ... فعالیت می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه این کمیته‌ها بعداً ادغام شدند و مجموعه نیروی انتظامی شکل گرفت، افزود: همه ما قدردان زحمات نیروهای انتظامی در ایجاد و ارتقای امنیت در کشور هستیم؛ زیرا آرامش و امنیت امروز کشور مرهون فداکاری و جان‌فشانی نیروهای انتظامی و سایر نیروهای نظامی و امنیتی کشور است که چشمان تیزبین و بیدار و آماده کشور محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha