شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه / خطیب نماز جمعه تبریز گفت: امسال برای ۲۹ بهمن مراسم ویژه ای برگزار خواهد شد. رهبری آذربایجان را به مثابه سنگر دائمی برای هویت دینی و ملی عنوان کرده‌اند

به گزارش  خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز که با رعایت ضوابط بهداشتی در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، گفت: وقتی دعا می‌کنیم و اجابت نمی‌بینیم، یک علت این است که خدا را با اخلاص نخواسته‌ایم یعنی از طرفی به خدا امیدوار شده‌ایم و از طرف دیگر به دیگری امیدوار شده‌ایم. 

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ادامه داد: دومین علت اینکه دعاهای ما مستجاب شده و چون آن برای ما مصلحت نبوده، خدا شبیه آن خواسته را به ما داده است و سومین دلیل رفع بلا در ازای آن دعا است. علت چهارم نیز آنکه دعا مصلحت ما نبوده و خدا در قیامت جبران می‌کند و پنجم اینکه دعا در حق نسل ما مستجاب شده است. 

امام جمعه تبریز اشاره ای به حادثه آتش سوزی دو روز پیش در تبریز کرد و ادامه داد: از آتش نشانان که دو روز قبل آتش بزرگی را در تبریز خاموش کردند، تشکر می‌کنم. 

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به رزمایش سپاه گفت: خداقوت به رزمندگان نیروی زمینی سپاه که در رزمایش پیامبر اعظم (ص) در جنوب غرب قدرت خود را برابر دشمن نشان دادند. 

امام جمعه تبریز با اشاره به برگزاری باشکوه رژه خودرویی ۲۲ بهمن در شهرهای مختلف آذربایجان شرقی گفت: از مردم و مسئولین بابت حضور در راهپیمایی خودرویی و مراسم ۲۲ بهمن در ارک تشکر می‌کنم. مردم با وجود فشارهای دشمن، در صحنه‌ها حضور دارند و این پیام دارد. 

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی افزود: مردم با این حرکت‌ها، انقلاب را برابر توطئه‌های دشمن بیمه کردند. مردم در شهرهای استان مراسم دهه فجر را به بهترین شکل برگزار کردند. 

خطیب نماز جمعه تبریز به سالروز قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز اشاره داشت و گفت: امسال برای ۲۹ بهمن مراسم ویژه ای برگزار خواهد شد. رهبری آذربایجان را به مثابه سنگر دائمی برای هویت دینی و ملی عنوان کرده‌اند. 

خطیب نماز جمعه تبریز به چند نکته قابل توجه سفر رئیس قوه قضائیه به عراق اشاره کرد و گفت: عراق شریک راهبردی ایران و همسایه ماست به طوریکه زیرساخت این پیوند فرهنگ مشترک دینی و مذهبی و ارتباطات چند ساله فرهنگی و مذهبی می‌باشد که با وجود جنگ ۸ ساله با قوت این پیوند ادامه دارد.  

وی با بیان اینکه عراق به خاطر وجود عتبات عالیات و ایران به خاطر وجود مرقد مطهر امام رضا(ع) برای مردم دو کشور عزیز و محبوب است، ادامه داد: از طرق دیگر دفاع از خون پاک دو سردار بر تحکیم این پیوند افزوده است.   

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم افزود: این سفر رئیس قوه قضائیه در موقعیت حساس کنونی که دشمن ایران و عراق در تلاش شعله‌ورزی اختلافات هستند مهم و تعیین کننده بوده و پاسخ عملی به شیطنت‌های دشمن است.  

وی به سفر رئیس مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: چند جانبه‌گرایی به عنوان یک اصل راهبردی دکترین سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و از طرف دیگر  نگاه افراطی به غرب محکوم می‌باشد زیرا این امر منجر به فرصت‌سوزی‌های فراوان می‌شود که در تجربه تلخ ایران در برجام و سنگ اندازی و بدعهدی فراوان و آمریکا و اروپا در این ۷ سال نشان از آن است.  

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم تصریح کرد: سفر آقای قالیباف، رئیس قوه مقننه  به همراه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دعوت مجلس روسیه انجام گرفته است و در نوع خود یک دیدار مهم و در تراز بالا محسوب می‌شود که راه روابط ایران و روسیه را هموارتر می‌کند.  

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه چند موضوع اهمیت سفر رئیس قوه مقننه را دو چندان می‌کند، توضیح داد: یکی از این موضوعات پیام رهبر حکیم و فرزانه به پوتین است به طوریکه پوتین این پیام را دریافت می‌کند؛ پیامی که آثار عینی آن در تحولات منطقه‌ای و سیاسی و تحولات راهبردی اقتصاری در آینده قابل مشاهده خواهد بود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha