جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اولین نماز جمعه یزد در سال 99 به روایت تصویر

حوزه/امام جمعه یزد گفت: افرادی که دم از ارتباط با آمریکا و مذاکره می‌زنند به خودشان بیایند و بفهمند که چه می کنند و ببینند که تاکنون چه چیزی به آنها داده‌اند یا حتی به عربستان سعودی که این همه چاکر و نوکر آنها بوده‌اند، چه داده‌اند؟.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری  یزدی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به نزدیک شدن به ماه‌های پرفضیلت رجب، شعبان و رمضان اظهار داشت: امیدواریم خدای متعال با عنایت خود در آستانه این ماه‌ها سایه بیماری کرونا را از سر ما کم کند اما در صورت باقی ماندن کرونا، باید به نحوی برنامه ریزی کنیم که از عبادات این ماه غافل نشویم.

امام جمعه یزد با اشاره توطئه استکبار جهانی و برنامه ریزی‌هایی که علیه ملت ایران انجام می دهند؛ عنوان کرد: دشمن میلیاردها دلار پول، صدها رسانه و هزاران نفر علیه جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته تا از پیشرفت و رشد ما جلوگیری کند و برده آنها باشیم و اکنون که با انقلاب و آرمان‌های امام به سوی خدا بازگشته‌ایم و می‌خواهیم مستقل باشیم، بدترین حرکت‌ها را علیه ما انجام داده‌اند اما تاکنون شکست خورده‌اند.

وی تأکید کرد: ملت ما صبورانه در برابر این توطئه‌ها ایستاد و در بسیاری از موارد این توطئه‌ها به طراحانش بازگشت و به رغم برنامه ریزی‌های آنها، در بسیاری از علوم پیشرفت کردیم که اینها همه حاصل دعا و توکل مردم به خدا و عنایت خداوند متعال است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد، یادآور شد: اخلاص رمز پیروزی است همانگونه اخلاص و حرکت‌های دلیرانه سردار سلیمانی‌ها و شهید همت‌ها و سردار کاظمی‌ها و ... خون‌هایی که در راه رضای خدا ریخته شد، اثر دارد و اثر آن، خنثی شده توطئه‌های دشمنان است.

آیت الله ناصری یزدی ادامه داد: ۲۲ کشور بزرگ ائتلاف کرده بودند تا حرم‌های سوریه و عراق را با خاک یکسان کنند و بعد از آن به راحتی ایران را بگیرند اما خدا به واسطه اخلاص و دعای مردم و رشادت امثال قاسم سلیمانی‌ها و حرکت‌های خدایی رزمندگان ما، این توطئه‌ها را نقش بر آب کرد.

وی با اشاره به اطلاعات غلط آمریکا در مورد مردم ایران، تصریح کرد: آنها نمی‌دانند که این انقلاب، مردم ایران را متحول کرده و این مردم خدایی و مؤمن شده اند و از بردگی بیرون آمده اند و به خدا وصل شده‌اند.

امام جمعه یزد تأکید کرد: این ها همه محاسبات غلط و برداشت‌های نادرستی است که از ملت ایران دارند و نمی‌دانند که این ملت سختی‌ها را تحمل می کنند اما عزت، شرافت، کرامت، استقلال، محبت اهل بیت(ع) و ارتباط با خدا را از دست نمی‌دهند.

آیت الله ناصری یزدی در مورد تحریم‌ها نیز گفت: اصلا نیازی نیست که التماس کنیم تا تحریم‌ها را بردارند، زیرا اینها می‌خواهند ما را فریب بدهند و پیشرفت‌های ما را متوقف کنند آنگاه اگر دلشان خواست، اندکی از پول‌های ما را آزاد کنند.

وی تصریح کرد: اینها به ملت ما رحم نمی کنند و حتی در شرایط سخت کرونا اجازه ندادند به کودکان بیمار ما دارو برسد اما اکنون خودشان گرفتار شده‌اند و روزی هزاران کشته می‌دهند.
امام جمعه یزد اظهار داشت: سردمداران آمریکا بارها گفته‌اند که می خواهند ریشه ایرانی‌ها را بخشکانند و در برابر چنین دشمنی، همان سیاستی که رهبر معظم انقلاب فرمودند بسیار درست است و ما تابع آن هستیم؛ ما نه به اینها التماس می‌کنیم که تحریم‌ها را بردارند نه تسلیم آنها می‌شویم، زیرا اینها در جریان مذاکرات به ملت ایران توهین کردند و اکنون باید تو دهنی بخورند.

آیت الله ناصری یزدی ادامه داد: اگر خسارت‌های ناشی از نقض برجام را جبران و به عهد خود وفا کردند، آن وقت شاید ایران نیز پای میز مذاکره بروند اما بدانند که زیر بار مذاکره موشکی نمی‌رویم زیرا همه اینها بهانه‌هایی است که ایران را از نظر نظامی کاملا خلع سلاح کنند و در قبال آن به عربستان و صهیونیست‌ها و کشورهای همسایه ما سلاح و موشک بدهند تا هرگاه مطمئن شدند که ایران خلع سلاح شده، به ما حمله کنند و ما نیز نتوانیم دفاع کنیم. این عاقلانه نیست و من تعجب می کنم از کسانی که دلشان برای غربی‌ها لک زده و برای این ملت مبارز، ذلت می‌خواهند.

امام جمعه یزد تأکید کرد: تا آنها حرکتی نکنند و خسارت‌های ما را جبران نکنند، دست نیاز و کمک به سوی آنها دراز نمی‌کنیم، زیرا دست ما به سوی خدا دراز است و ملت هم رضایت نمی‌دهند که بعد از این همه استقامت و تحمل سختی‌ها، بعد از این همه شهادت‌ها و خون دادن‌ها، همه چیز را تسلیم آمریکایی‌ها و غربی‌ها کنیم.

آیت الله ناصری یزدی اظهار داشت: کسانی که با فرقه‌های مختلف خود را مسلمان می‌دانند و به اسلام ضربه می‌زنند، نمی‌خواهند مکتب امام حسین(ع) رشد کند زیرا می‌دانند اگر مکتب امام حسین(ع) رشد کند، زیر بار آنها نمی‌روند، زیرا مکتب امام حسین(ع) مکتب ظلم ستیزی است.

وی تأکید کرد: افرادی که دم از ارتباط با آمریکا و مذاکره می‌زنند به خودشان بیایند و بفهمند که چه می کنند و ببینند که تاکنون چه چیزی به آنها داده‌اند یا حتی به عربستان سعودی که این همه چاکر و نوکر آنها بوده‌اند، چه داده‌اند؟.

آیت الله ناصری یزدی با اشاره به ذلتی که شاه در برابر رئیس جمهور آمریکا و دست بوسی به خود و ملت می داد، افزود: امروز ملت ایران به عظمت و بزرگی رسیده، این عظمت و عزت را حفظ کنید، صبور باشید و با یکدیگر محترمانه برخورد کنید تا به هدف نهایی دست پیدا کنیم. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد ایام نوروز نیز بیان کرد: دولتمردان نظارت‌ها بر بازار را افزایش دهند و تولیدکنندگان نیز محصولات خود را گران نکنند و دولت و مجلس تلاش کنند تا وسایل آرامش و آسایش مردم فراهم شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha