پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بانوان طلبه اردکانی

حوزه/ استاد حوزه آمار سقط جنین در جهان را ۳۲ میلیون سقط بیان کرد و گفت: بازگو کردن قبح سقط جنین برای مردم و تبلیغ چهره به چهره توسط مبلغان بسیار اهمیت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام حسین حیدریان در نشست مجازی  مدرسه علمیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها اردکان با اشاره به آِیه ۳۲سوره مائده «...مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الْأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا...» هر کس، انسانی را بدون ارتکاب قتل یا فساد در روی زمین بکشد، چنان است که گویی همه انسان ها را کشته است.

وی تصریح کرد: در دنیای امروز در بین آمار مرگ و میر بر اثر تصادف، بیماری ها، دخانیات و حتی کرونا هنوز هم آمار سقط جنین مشاهده می شود که در برخی کشورها بدون هیچ دلیلی و حتی به صورت قانونی انجام می شود.

استاد حوزه بیان کرد: آمار کشته شدگان از سقط جنین در جهان در حدود ۳۲میلیون است که از بقیه موارد هم بیشتر است و  بازگو کردن قبح سقط جنین برای مردم و تبلیغ چهره به چهره توسط مبلغان حوزوی  بسیار اهمیت دارد؛ ترویج آموزه های قرآنی و اسلامی در مورد فرزندآوری باید بیش از گذشته انجام شود.

حجت الاسلام حیدریان خاطر نشان کرد: سقط جنین حتی قبل از حلول روح، از نظر فقهی دیه دارد و بر عهده مباشر است و فتاوای فقها در مورد سقط قانونی در صورتی که حیات مادر در خطر باشد، اجازه سقط داده می شود که این مورد هم از مسائل قابل بحث است.

وی گفت: همه مردم و مسئولین مخصوصا وزارت بهداشت می بایست تلاش و همت خود را برای مبارزه با معضل سقط جنین غیر قانونی و نسل کشی به کارگیرند تا این اتفاق در جامعه اسلامی روی ندهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha