یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سقط جنین

حوزه/ از سال ۲۰۱۸ که قانون سقط جنین اختیاری در کشور شیلی لازم‌الاجرا شد، ۲۳۱۳ مورد سقط جنین به یکی از سه دلیل: در خطر بودن سلامت مادر، ناقص بودن جنین و تجاوز جنسی انجام شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، از سال ۲۰۱۸ که قانون سقط جنین اختیاری در کشور شیلی لازم‌الاجرا شد، ۲۳۱۳ مورد سقط جنین به یکی از سه دلیل: در خطر بودن سلامت مادر، ناقص بودن جنین و تجاوز جنسی انجام شده است.

در این گزارش که توسط اداره آمار و اطلاعات بهداشتی ارائه شده است، چنین درج شده که در این مدت ۲۷۷۴ مورد از بارداری‌ها مطابق با قوانین، مجوز سقط داشته‌اند و در ۸۳٪ موارد زنان تصمیم به قطع بارداری گرفته‌اند.

طبق آمارهای موجود، شایع‌ترین علت سقط جنین ناقص بودن جنین (۱۱۳۵ مورد) بوده است. پس از آن در خطر بودن سلامتی مادر (۷۱۳ مورد) و تجاوز جنسی (۴۶۵ مورد) در رتبه‌های بعدی قرار دارند. همه این سقط‌ها در ۷۰ مرکز دارای مجوز انجام شده است.

مطابق با قانون شماره ۲۱۰۳۰ برای سقط جنین «زن باید درخواست خود را قبل از انجام عمل جراحی به طور صریح و کتبی بیان کند». این قانون همچنین برای افراد زیر سن قانونی که در یکی از سه گروه مذکور هستند و تصمیم به سقط جنین دارند، دستورالعمل‌های خاص خود را داراست.

مطابق با قانون مذکور، در مورد کودکان زیر ۱۴ سال، علاوه بر اظهار رضایت خود او، نماینده قانونی او نیز باید اجازه انجام سقط جنین را بدهد. اگر این درخواست رد شود، کودک با کمک یکی از اعضای تیم سلامت می‌تواند از قاضی برای بررسی پرونده درخواست مداخله کند و دادگاه باید حداکثر ظرف مدت ۴۸ ساعت درخواست وی را مورد بررسی قرار دهد.

طی چهار سال گذشته در مجموع ۱۵۵ کودک و جوان قبل از رسیدن به سن قانونی سقط جنین کرده‌اند. از این تعداد، ۱۳۰ مورد به دلیل تجاوز جنسی بوده است.

در تاریخ ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۷، تنها سه روز پس از انتشار قانون سقط جنین اختیاری در روزنامه‌های رسمی، اولین شکایت مرتبط با این قانون توسط دادگاه دریافت شد.

در این پرونده دختری با کم‌تر از ۱۳ سال سن از اهالی منطقه شیلوئه به دلیل تجاوز حامله شده بود. در ابتدا گمان شده بود که وی از ناراحتی معده رنج می‌برد، اما پس از آزمایش‌های صورت‌گرفته، مشخص شده بود که وی حامله است.

در منطقه شیلوئه، هیچ پزشکی برای انجام سقط جنین اقدام نکرد؛ زیرا آن‌ها ادعا می‌کردند که فاقد ابزارهای لازم برای انجام این کار هستند. علاوه بر این آن‌ها سقط جنین را عملی مخالف با وجدان خود می‌دانستند؛ به همین دلیل کودک مذکور برای انجام سقط جنین راهی پایتخت شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha