پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تظاهرات 40 هزار نفری در پایتخت مکزیک در مخالفت با قانونی شدن سقط جنین
اعتراض به قانونی شدن سقط جنین در مکزیک

حوزه/ هزاران نفر علیه قانونی شدن سقط جنین در مکزیک راهپیمایی کردند .

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، بیش از ۴۰ هزار نفر از مردم و مقامات مکزیک در تظاهراتی بر ضد قانونی شدن سقط جنین شرکت کردند.

بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان مکزیکی در راهپیمایی «گام‌هایی برای زندگی» شرکت کردند تا مخالفت خود را با جرم‌زدایی از سقط جنین توسط دیوان عالی قضایی کشور اعلام کنند. در بیانیه‌ای که توسط تظاهرکنندگان منتشر شد، آمده است: دیوان عالی قضایی کشور موظف به رعایت بی‌طرفی است، اما به مهره دولت لوپز اوبرادور تبدیل شده است.

شرکت‌کنندگان با سرودها و شعارهایی مانند «زن شجاع، از بی‌گناه دفاع می‌کند»، احکام صادر شده توسط دیوان عالی قضایی کشور در خصوص سقط جنین در سپتامبر ۲۰۲۱ را محکوم کردند. در تاریخ ۷ سپتامبر سال گذشته، از مجموع ۱۱ قاضی حاضر در جلسه دیوان عالی قضایی کشور، ۱۰ نفر به مغایرت قانون مجازات ایالت کوآهوئیلا با قانون اساسی رأی موافق دادند. بر طبق این قانون، سقط جنین جرم انگاشته می‌شد و برای پزشکانی که در این امر مشارکت می‌کردند، مجازات مشخص شده بود.

در پایان این راهپیمایی که در مقابل ساختمان دیوان عالی قضایی در مکزیکوسیتی خاتمه یافت، شرکت‌کنندگان از قضات دیوان عالی قضایی کشور، به ریاست آرتورو زالدیوار، خواستند که با زنان بارداری که می‌خواهند نوزادشان را به دنیا بیاورد، همراهی و همکاری کنند، همان‌طور که همه امکانات برای کسانی که سقط جنین را انتخاب می‌کنند، ارائه می‌شود.

از جمله شخصیت‌هایی که در این راهپیمایی شرکت کردند، سناتور آلفردو بوتیو، نماینده فدرال، آنیا سارائی گومز و نماینده مکزیکوسیتی در کنگره، آمریکا رانخل و همچنین نمایندگان دیگری از تشکل‌های مختلف و تأثیرگذاران رسانه‌های اجتماعی بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha