سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 1021000
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
سقط جنین در مکزیک
اعتراض به ۷۵۰ هزار سقط جنین در مکزیک با دیوارنوشته و راهپیمایی ملی

حوزه/ اعضای سازمان «گام‌های زندگی» با همراهی آمریکا رانخل، یکی از نمایندگان مجلس قانون‌گذاری مکزیکوسیتی، دیوار نوشته‌ای را به یاد ۷۵۰ هزار جنین کشته شده در مکزیکوسیتی کشیدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، اعضای سازمان «گام‌های زندگی» با همراهی یکی از نمایندگان مجلس قانون‌گذاری مکزیکوسیتی، جمعه گذشته ۲۲ آوریل، دیوار نوشته‌ای را به یاد ۷۵۰ هزار جنین کشته شده در مکزیکوسیتی کشیدند. سقط جنین تا هفته دوازدهم بارداری، در ۲۴ آوریل ۲۰۰۷ در مکزیکوسیتی قانونی شد.

در آن سال این قانون به مدت هفت ساعت مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت با ۴۶ رأی موافق، ۱۹ رأی مخالف و یک رأی ممتنع به تصویب مجلس قانون‌گذاری مکزیکوسیتی رسید و با امضای مارسلو ابرارد، شهردار این شهر، به اجرا درآمد. در این دیوارنوشته که در منطقه‌ای پر رفت‌وآمد کشیده شده است، چنین نوشته شده: «در مکزیک، ۷۵۰ هزار نوزاد را به دلیل سقط جنین از دست داده‌ایم.»

پیلار ربویو، یکی از اعضای سازمان «گام‌های زندگی»، به خبرنگار ACI توضیح داد که آن‌ها با این نقاشی، به دنبال این هستند که آمار غم‌انگیز قربانیان سقط جنین را در ۱۵ سال اخیر نمایش دهند. وی در ادامه اظهارات خود پیام این حرکت را چنین تشریح کرد: پس از سال‌ها، مشکلاتی که قانون جرم‌زدایی از سقط جنین وعده حل آن را داده بود، هنوز وجود دارد و حتی برخی از مشکلات تشدید شده است.

ربویو افزود: سقط جنین راه‌حل مناسبی برای تأمین سلامتی نیست، بلکه برعکس، در بسیاری از موارد مشکلات زنان را افزایش می‌دهد.

آمریکا رانخل، نماینده مجلس قانون‌گذاری مکزیکوسیتی که به همراه برخی دیگر از سیاست‌مداران این شهر در این رویداد شرکت کرده بود، اخیراً طرحی ارائه کرده که به دنبال اعطای شخصیت حقوقی به جنین است.

رونمایی از این دیوارنوشته مقدمه‌ای برای یک راهپیمایی ملی است که در ۷ می (دو هفته دیگر) در مکزیکوسیتی بر علیه سقط جنین برگزار خواهد شد. سازمان‌دهندگان این راهپیمایی می‌گویند در این گردهمایی صدای خود را در حمایت از نوزادان بی‌گناهی که کشته شده‌اند و زنانی که در سکوت قربانی شده‌اند، بلند خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha