یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آرژانتین

حوزه/ کنفرانس اسقف‌های آرژانتین با صدور بیانیه‌ای هشدار داد: «در صورت قانونی شدن مصرف مواد مخدر، در سطح جامعه تبلیغاتی با مضمون ضرر نداشتن مواد مخدر نصب می‌شود، درحالی‌که مواد مخدر پیوسته جان انسان‌ها را می‌گیرد».

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به گفته وزارت بهداشت آرژانتین، تا جمعه این هفته ۲۳ نفر پس از مصرف کوکائین تقلبی جان خود را از دست داده‌اند و ۳۰ نفر دیگر نیز در بیمارستان‌ها بستری هستند که ده نفر آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

با توجه به جنجالی که در افکار عمومی، به‌ویژه در شبکه‌های اجتماعی، در ارتباط با قانونی شدن مصرف مواد مخدر ایجاد شده بود، مجمع اسقف‌های آرژانتین موضع رسمی خود را در این زمینه اعلام کرد.

مقامات کلیسای کاتولیک طی بیانیه‌ای رسمی که جمعه این هفته منتشر شد، اعلام کردند: «گرچه از جان‌باختن چندین شهروند به علت مصرف مواد مخدر تقلبی و مصیبتی که به خانواده‌های آن‌ها وارد شده، به‌شدت ناراحت و متأثر شده‌ایم، اما مخالف قانونی‌کردن مصرف مواد مخدر هستیم.»

آنها خاطرنشان کردند: «اگر به صحبت‌های بسیاری از پسران و دختران محله‌هایمان که گرفتار مصرف این مواد شده‌اند گوش بسپاریم خواهند گفت چیزی که به‌عنوان یک سرگرمی و یک تجربه جدید آغاز می‌شود، به مارپیچ خشونت، ترک تحصیل، بی‌خانمانی و مرگ ختم خواهد شد». اسقف‌ها هشدار دادند: «جرم‌زدایی از مصرف این مواد و قانونی شدن آن، تنها به افزایش مصرف آن کمک می‌کند.»

مقامات کلیسایی اطمینان دادند که در صورت قانونی شدن مصرف مواد مخدر، در سطح جامعه تبلیغاتی با مضمون ضرر نداشتن مواد مخدر نصب می‌شود، درحالی‌که مواد مخدر پیوسته جان انسان‌ها را می‌گیرد و از دولت خواستار ارائه فوری قانون مبارزه با اعتیاد شدند.

آن‌ها همچنین پیشنهاد دادند که فضاهای بیشتری به عبادتگاه‌ها، باشگاه‌ها و مدارس، برای کسانی که از این فضاها محروم هستند، اختصاص یابد؛ چون حضور در چنین مکان‌هایی در مهار و کنترل جرایم، بهبودی مبتلایان و ادغام مجدد آن‌ها در جامعه بسیار مؤثر خواهد بود. علاوه بر این، از مقامات سیاسی درخواست کردند تا در برابر مکانیسم‌هایی که فساد را در سطوح مختلف جامعه گسترش می‌دهد، ایستادگی کنند.

خاطر نشان می‌گردد: با بررسی اخبار منتشر شده در برخی کشورهای آمریکای لاتین طی یک ماه اخیر، فساد سیتماتیک و در فرمت قانونی در حوزه‌هایی همچون: سقط جنین، فرهنگ تجاوز جنسی و اکنون تدابیری برای قانونی کردن مصرف مواد مخدر توسط دولت‌های این کشورها، در حال شکل گیری و تثبیت است که جریان‌هایی با این مضامین، آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی بسیاری برای جوامع این شبه قاره به همراه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha