جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مجلس سنای پورتوریکو
مجلس سنای پورتوریکو

حوزه/ مجلس سنای پورتوریکو طرحی را تصویب کرد که از هفته بیست و دوم بارداری، سقط جنین را ممنوع می‌کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، مجلس سنای پورتوریکو طرحی را تصویب کرد که از هفته بیست و دوم بارداری، سقط جنین را ممنوع می‌کند.

جوآن رودریگز ووه، نویسنده اصلی این طرح و رئیس کمیسیون زندگی و خانواده مجلس سنای پورتوریکو، در این خصوص اظهار داشت: لایحه شماره ۶۹۳ سنا با ۱۶ رأی موافق، ۹ رأی مخالف، ۱ رأی ممتنع و ۱ غایب به تصویب نمایندگان این مجلس رسید.

وی در سخنرانی خود در مجلس سنا گفت: من به‌ عنوان یک زن به نمایندگی از اکثریت قریب به اتفاق زنان پورتوریکویی، صدای نوزادانِ در رحم مادران هستم و از طرح شماره ۶۹۳ که خواستار محافظت از بارداری است، حمایت می‌کنم.

این بانوی سناتور تاکید کرد: هرچند من معتقدم که از زمان انعقاد نطفه باید از جنین محافظت شود، اما از این طرح حمایت می‌کنم؛ چون این قانون تصریح می‌کند که حق حریم خصوصی زنان نامحدود نیست، بلکه برخلاف سایر حقوق محدودیت‌هایی دارد.

در ماده ۲ این طرح چنین آمده است دولت مشترک‌المنافع پورتوریکو اعلام می‌کند که پزشکان دارای مجوز در صورتی که بارداری در مرحله شکل یافتن نوزاد باشد، نمی‌توانند اقدام به سقط کنند. البته این طرح استثنتئاتی هم دارد از جمله اینکه اگر ادامه بارداری برای مادر خطر مرگ داشته باشد یا جنین امکان ادامه حیات نداشته باشد.

از آنجایی که دولت پورتوریکو تحت حاکمیت سیاسی ایالات متحده آمریکا قرار دارد و سقط جنین در سال ۱۹۷۳ در این کشور قانونی شد، در پورتوریکو نیز این عمل در تمام دوران بارداری قانونی است و این طرح به دنبال محدودکردن آن تا هفته بیست و دوم است.

این طرح اکنون باید به مجلس نمایندگان ارسال شود و در صورت تصویب، برای اجرا باید به امضای فرماندار پورتوریکو برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha