پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سقط جنین

حوزه/ اسقف اعظم کلمبیا حکم دادگاه عالی را که سقط جنین را تا هفته ۲۴ مجاز دانسته بود، پس از ۵۲۳ روز بحث، رد کرد و خواستار احترام به زندگی از دوران بارداری همانطور که در قانون اساسی کشور اعلام شده‌است، شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، مونسینور لوئیس خوزه روئدا، رئیس کنفرانس اسقفی کلمبیا، در مورد تصمیمِ تاریخی دادگاه قانون اساسی مبنی بر جرم زدایی سقط جنین تا ۲۴ هفته سخنرانی کرد.
روئدا از طریق ویدئویی اطمینان داد که زندگی حق اساسی همه شهروندان است و آنها باید از بارداری تا مرگ طبیعی از آن دفاع کنند.
او گفت: "قانون اساسی کلمبیا می‌گوید که زندگی حق اساسی همه شهروندان است و از آنجاست که باقی حقوق انسان‌ها که در کلمبیا و در سراسر جهان از آن دفاع می‌شود شروع می‌شود. اکنون بیش از هر زمان دیگری به حقوق بشر حساس هستیم."
رئیس همایش اسقفی کلمبیا در ادامه این‌گونه بیان کرد: "زندگی برای مردم در خارج از حقوق اساسی، هدیه‌ای از جانب خداوند است و ما همچنان به اعلام، دفاع و ارتقای حیات انسان از بارداری تا مرگ طبیعی ادامه خواهیم داد."
علاوه بر این، او اطمینان داد که احترام به زندگی با سایر درخواست‌ها همخوانی دارد، مانند «درخواست از استخدام نشدن کودکان، نبود مین‌های ضد نفر، عدم وجود قتل، عدم وجود قتل عام، عدم وجود جنگ و......» از ما خواسته شده است که به طور مداوم به زندگی از بارداری تا مرگ طبیعی احترام بگذاریم.
دادگاه بحثی را که به مدت ۵۲۳ روز ادامه داشت، پایان داد. قضات در این تصمیم اعلام کردند که سقط جنین تا هفته ۲۴ جرم محسوب نمی‌شود، یعنی زنان می‌توانند در آن مدت بدون عواقب قانونی، سقط جنین کنند.
لورا کاسترو، از جنبش Just Cause، سازمان شاکی توضیح داد: "پس از هفته ۲۴، زنانی که جزء تبصره تجاوز جنسی و...... نیستند و همچنین متخصصان بهداشت وجود جنین را برای مادر خطرناک تشخیص ندهند همچنان در معرض خطر مجازات توسط عدالت برای سقط جنین یا انجام سقط جنین هستند."
با این حال، کلیسای کاتولیک مخالفت خود را با استناد به ماده ۱۱ قانون اساسی استدلال کرد"حق حیات مصون از تعرض است."
با استناد به همین بند در قانون اساسی کلمبیا مجازات اعدام وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha