دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
گابریل بوریک رئیس‌جمهور شیلی
گابریل بوریک رئیس‌جمهور شیلی

حوزه/ رئیس جمهور شیلی در جمع فلسطینیان مقیم این کشور، از افتتاح سفارتخانه شیلی در فلسطین خبر داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، رئیس جمهور شیلی، گابریل بوریک، اعلام کرد که سفارتخانه شیلی در فلسطین در دوره ریاست‌جمهوری وی افتتاح خواهد شد تا روابط دوجانبه را که در حال حاضر در سطح کاردار برقرار است، افزایش دهد.

در مراسم کریسمس که در باشگاه فلسطینیان شهر لاس کوندس برگزار شد، رئیس جمهور شیلی اظهار داشت: نمی‌توانیم در برابر رنج مردم فلسطین بی‌تفاوت و دربند دستورالعمل‌های اشتباه باشیم. بسیاری از اوقات دستورالعمل‌ها منطقی است، اما در بسیاری از موارد که باید منطقی باشد، خالی از هرگونه معنا و منطق است.

وی افزود: امروز نمی‌توانیم جامعه‌ای را که از اشغال غیرقانونی رنج می‌برد، فراموش کنیم، جامعه‌ای که مقاومت می‌کند، جامعه‌ای که هر روز حقوق و حیثیت آن پایمال‌ می‌شود. این کاملاً ظالمانه است و باید با تمام وجود آن را اظهار کرد.

بوریک تأکید کرد: من قبول دارم که بیان جملات زیبا در این زمینه کفایت نمی‌کند. یکی از تصمیمات عملی که دولت ما دارد و تاکنون آن را علنی نکرده است و امروز خطر اعلام آن را می‌پذیریم، این است که می‌خواهیم سطح روابط شیلی و فلسطین را از کاردار به سفارت ارتقا دهیم و مسائل دوجانبه را در سطح سفارت دنبال کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha