شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سعادت فر

حوزه/ امام جمعه بافق یکی از خصوصیات طلبه پویا و موفق را کسب بصیرت علمی و قدرت تشخیص علم نافع و غیر نافع دانست و گفت: یک استاد با توجه به احادیث ائمه اطهار(ع)، در عمل هم روحیه طلبگی را آموزش دهد تا در نهایت منجر به تبلیغ دین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، حجت الاسلام سعادت فر در نشست بانوان طلبه مدرسه علمیه خواهران الزهرا سلام الله علیها بافق، اظهار داشت: با توجه به جایگاه مهم حوزه علمیه در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، و تأثیرگذاری در سطح شهرستان لازم است بصیرت علمی، بصیرت اخلاقی و بصیرت سیاسی را در طلاب و اساتید بالا ببریم.

وی، یکی از خصوصیات طلبه پویا و موفق را کسب بصیرت علمی و قدرت تشخیص علم نافع و غیر نافع دانست و افزود: یک طلبه باید بعد از اتمام دروس حوزوی، عشق و علاقه به کسب علم بیشتر را در خود بپروراند.

امام جمعه بافق به اساید حوزوی توصیه کرد: اساتید نیز باید روحیه تربیتی خود را با اعمال برنامه های طرح مطالعاتی انگیزشی برای طلاب پیاده کنند؛ همچنین در زمینه بصیرت اخلاقی، جدای از اینکه یک استاد باید احادیث ائمه اطهار علیهم السلام را مبدأ کار خود قرار دهد و در عمل روحیه طلبگی را آموزش دهد تا در نهایت منجر به تبلیغ دین شود.

حجت الاسلام سعادت فر اظهار کرد: بصیرت سیاسی نسبت به مبانی انقلاب و مسئله ولایت از جمله بصیرت هایی است که یک طلبه باید آن را مورد توجه قرار دهد و با بینش سیاسی در صدد اجرای اوامر ولی فقیه از طریق گوش دادن به سخنرانی های ایشان و توجه به نکات برجسته و کلمات ابتکاری ولی فقیه و بکارگیری آن در امر تربیت خود باشد.

وی گفت: وظیفه یک طلبه صرفاً تبلیغ از طریق حرف زدن مطلق نیست، بلکه باید در کنار حرف، عمل نیز وجود داشته باشد تا با اقشار مختلف جامعه همدردی نماید و در این راستا توجه به امور مختلف از جمله مشاوره دینی و مذهبی و توجه به امر تبلیغ مهم است.

در این نشست مریم تفکری، مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا سلام الله علیها بافق، گزارشی از اهم فعالیت های حوزه علمیه خواهران در ایام الله دهه مبارک فجر ارائه داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha