سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
پوستر قزل قیه

حوزه/ «قزل قیه»، ماجرای درگیری مردم شهر با یکی از معادن و معدن‌دارهای آن منطقه را روایت می‌کند، مردمی که حالا خودشان به دنبال حق‌شان می‌روند، این مستند تماشایی که به تازگی عرضه شده است را به کارگردانی سیامک مختاری و تهیه‌کنندگی محمدجواد رئیسی را می‌توانید در سایت عماریار دانلود و تماشا کنید.           

به گزارش خبرگزاری حوزه در تهران، مستند «قزل قیه» روایتی است از مثل معروف «آب در کوزه ما گرد جهان می‌گردیم»؛ حکایت مردم سریش‌آباد، شهری که در محاصره معادن سنگ مرمر است اما چیزی از این معادن به مردم شهر نمی‌رسد و آن‌ها همچنان با مشکلات معیشتی و اشتغال دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

این فیلم، سراغ مردمی رفته که سال‌ها است به دنبال گرفتن حق خود هستند اما همیشه با وعده‌هایی روبه‌رو می‌شوند که پایانی برای آن تصور نمی‌شود.

«قزل قیه»، ماجرای درگیری مردم شهر با یکی از معادن و معدن‌دارهای آن منطقه را روایت می‌کند، مردمی که حالا خودشان به دنبال حق‌شان می‌روند.              

این مستند ‌بلند توانست در یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، فانوس بخش «پایش و پالایش اجتماعی» را به علت «خط‌شکنی و توجه به نقض قانون اساسی و مسئله انفال و یک‌طرفه نبودن مستند در پرداخت سوژه» به دست آورد.

این مستند تماشایی که به تازگی عرضه شده است را به کارگردانی سیامک مختاری و تهیه‌کنندگی محمدجواد رئیسی، می‌توانید در سایت عماریار به نشانی Ammaryar.ir دانلود و تماشا کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha