جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست در یزد

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: وصایای شهدا درس‌های بزرگی دارد و باید با مطالعه و بررسی این وصایا، آنها را در زندگی خود به کار ببندیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی، امروز در آیین تجلیل از ۱۳ برگزیده مسابقات قرآن شاهد و ایثارگر اوقاف و امور خیریه شهرستان های میبد و یزد و و رونمایی از کتاب وصیت‌نامه شهدا که با حضور مسئولان برگزار شد، اظهار داشت:  وصایای شهدا درس‌های بزرگی دارد و باید با مطالعه و بررسی این وصایا، آنها را در زندگی خود به کار ببندیم.

وی با تأکید بر اینکه وصایای شهدا هدایتگر است و در این وصایا غیر از خدا چیز دیگری مشاهده نمی‌شود، عنوان کرد: در این وصیت‌نامه‌ها عشق واقعی به خدا موج می‌زند زیرا شهدا در زمان نگارش وصایای خود به عرفان و اخلاصی دست یافته‌اند که به جز لقاء الله به چیز دیگری نمی‌اندیشند.

امام جمعه یزد ادامه داد: در وجود فردی که آرزویش شهادت است، اخلاص و ارتباط با خدا به شکل ویژه‌ای برقرار شده و طبیعی است که وصایای آنها اثرات معنوی بالایی دارد بنابراین باید این وصایا را که راهگشای مشکلات جامعه است، در زندگی خود به کار بگیریم و با الگو گرفتن از شهدا، همواره در حرکت‌ها و کارهای خود خدا را مدنظر داشته باشیم.

آیت الله ناصری یزدی، با تأکید بر اینکه حفظ نظام از والاترین واجب‌هاست، افزود: باید در راه خدمت به خلق خدا، حفظ نظام اسلامی و خدمت به جامعه اسلامی بکوشیم و در این مسیر رضایت خدا را مدنظر داشته باشیم.

وی با تقدیر از جوانانی که با قرآن مأنوس شده‌اند و در مسابقات سراسری رتبه کسب کرده‌اند، گفت: اگر قرآن می‌خوانید و حفظ می‌کنید، همه باید مقدمه‌ای برای حفظ انقلاب و نظام اسلامی باشد زیرا همه این ها دستور وارد شدن بر نظام اسلامی است.

امام جمعه تأکید کرد: اینها ابزاری است که ما را به حقیقت حق برساند و هرکس با کلام خدا آشنا شود، معرفتش نسبت به خدا بیشتر می‌شود هر کس در کلام خدا تأمل کند، معنویت و ربوبیت در وجود او تجلی پیدا می‌کند زیرا کلام خدا در او نفوذ کرده است.

وی، قرائت و انس با قرآن را از اصیل‌ترین امور دانست و گفت: انس با قرآن از والاترین امور است زیرا هدف زندگی انسان حرکت به سوی خدا و کمال است و رسیدن به کمال نیز بدون قرآن و بدون اهل بیت(ع) که مفسران قرآن هستند، محقق نمی‌شود.

هزار صفحه از وصیت نامه شهدای استان یزد رونمایی شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد در این مراسم با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب، انس جامعه ایثارگری با قرآن است، اظهار داشت: یزد در این زمینه خوش درخشیده و در مسابقات اوقاف که از استانداردهای ویژه برخوردار است، ۱۳ نفر از خانواده شهدا و ایثارگران در رشته‌های تفسیر، قرائت و حفظ قرآن کریم حائز رتبه برتر شدند.

حجت الاسلام زارع با اشاره به برنامه های بنیاد شهید و امور ایثارگران در ایام دهه فجر عنوان کرد: در این ایام با وجود شیوع کرونا، دیدار با خانواده های معظم شهدا به شکل محدود و با رعایت پروتکل‌ها انجام شد.

وی از برگزاری یادواره زنان شاهد و ایثارگر خبر داد و گفت: امروز نیز از کتاب خاطره شهدا که دفتر اول آن در هزار صفحه به چاپ رسیده، رونمایی شد.

مدیر کل بنیاد شهید استان یزد اظهار داشت: در این کتاب هم تصویر وصیت نامه اصلی شهید و هم متن تایپی به اضافه تصویر شهدا به چاپ رسیده است.

وی از برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای انقلاب در یزد خبر داد و یادآور شد: تلاش شد به رغم شیوع کرونا و محدودیت‌های موجود، برنامه های ایام دهه فجر با محوریت شهدا برگزار شود.
 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha