جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
وحدتی شبیری

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: مسائل مربوط به حوزه زیارت باید با همکاری دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه به صورت علمی و به صورت جدی بررسی شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین وحدتی شبیری در نشست هم‌اندیشی ملی مطالعات زیارت که به همت مرکز وقف، نذر و زیارت دانشگاه علوم اسلامی رضوی و با همکاری اندیشکده اربعین دانشگاه امام صادق (ع) در سالن شهید قاسم سلیمانی این دانشگاه عبرگزار شد، گفت: مرکز وقف، نذر و زیارت از دو سال پیش با مجوز هیئت امنای دانشگاه شروع به فعالیت کرد تا  مسائل آستان قدس رضوی و دغدغه‌های مربوط به آن را  به صورت علمی بررسی کند و به دنبال پاسخ برای این مسائل باشد.

وی افزود: یکی از اقداماتی که ما در این مدت و با دستور مستقیم تولیت شروع کردیم، راه‌اندازی مدرسه عالی فقاهت رضوی است که مدرسه‌ای در تراز انقلاب و مرکز پرورش و تربیت مجتهدین خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی بسیاری افزود: از سخنان و دغدغه‌های مقام معظم رهبری سال‌هاست که روی زمین مانده است و باید حوزه علمیه و دانشگاه نسبت به این مسائل پاسخگو باشند، لذا برنامه‌هایی که ما در دانشگاه در حال پیگیری هستیم در همین راستا است.

وی با بیان اینکه همه مذاهب و ادیان مسئله زیارت را دارند، اظهار کرد:  این مقوله با گردشگری مذهبی متفاوت است؛ زیارت دلدادگی  به حضرات معصومین(ع) و نشان دهنده پیوند افراد با ائمه(ع) است و از این رو ما باید در مسئله زیارت به صورت علمی مطالعه کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین وحدتی شبیری اضافه کرد: در روایات آمده است که زیارتی که همراه با معرفت باشد، همانند هفتاد حج مقبول است؛ سوالی که پیش می‌آید این است که ما چه کنیم که زیارت با معرفتی داشته باشیم و چه کنیم که معرفت زائر زیاد شود؟ این مسائل باید به صورت علمی بررسی شود. 

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha