جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
صدیقی

حوزه / مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان، ولایت و هدایت را رزق سفره رجب دانست و گفت: همان طور که راه ادب حضور به محضر رسول خدا(ص) درک مقام حضور در نزد امیرالمومنین(ع) است، درک مقام شعبان نیز بر درک فیض و مقام ماه رجب است که میزبان آن مقام ولایت است.

حجت الاسلام ماشاالله صدیقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان ضمن تبریک ولادت امام باقر(ع)، با بیان فضایل و اعمال ویژه ماه رجب، گفت: ماه رجب ماه ولایت و امیرالمومنین(ع) است همان گونه که شعبان ماه رسول خدا(ص) و رمضان ماه خداوند است.

وی ادامه داد: همان طور که راه ادب حضور به محضر رسول خدا(ص) درک مقام حضور در نزد امیرالمومنین(ع) است، درک مقام شعبان نیز بر درک فیض و مقام ماه رجب است که میزبان آن مقام ولایت است.

حجت الاسلام صدیقی  با بیان اینکه شروع این ماه رجب مزین به ولادت امام باقر(ع) مظهر علم و مروج اسلام ناب محمدی است که تمام ماه به نورانیت آن بزرگوار و امام محمد تقی(ع) زینت یافته است، گفت:  میزبان این ماه یعنی امیرالمومنین(ع) از میهمان خود با چهار رزق معنوی پذیرایی می کند تا اسباب سعادت و نجات پیروان خود را رقم بزند، یکی نعمت هدایت و دیگری نعمت تلاش در عبادت و بصیرت افزایی و طلب غفران الهی است.

مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان  در پایان تزکیه نفس را مقدمه درک فیض حضور در این ماه دانست و گفت: در کنار توصیه به اعمال عبادی و توجه قلب روی مسئله روزه این ماه تاکید شده است که می‌تواند به عنوان بهترین عمل راه سعادت را بر انسان هموار سازد.

 انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha