جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گام دوم

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان، انقلابی که در جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت را متفاوت از همه انقلاب های دنیا دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کردستان، حجت الاسلام و المسلمین صفی زاده در هم اندیشی تبیین گام دوم انقلاب اسلامی که به مناسبت گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مدرسه علمیه ریحانة النبی (س) سنندج برگزار شد، گفت: مهمترین ویژگی جهان معاصر اومانیسم، انسان مداری است؛ البته انسان با محوریت نفس شکل گرفته است.

وی، هدف نهایی انسان اومانیسم را، دستیابی به لذت بیشتر عنوان کرد و گفت: باید ها و نباید های شرعی برای انسان اومانیسم معنا ندارد، تکلیف برای او معنا و جایگاهی نخواهد داشت.

مدیر حوزه علمیه خواهران کردستان افزود: به اعتقاد آن‌ها انسان گونه‌ای ممتاز و برتر از سایر گونه هاست، هرگونه رفتاری را که می‌خواهد  می تواند انجام بدهد.

وی با اشاره به تفکر اندیشه وحیانی، عنوان کرد: در مقابل این تفکر انسان محوری، اندیشه وحیانی و الهی است که عقل انسان را محدود و نیازمند به مرتبه ای بالاتر از انسان می داند، این تفکر  اندیشه اسلامی و آموزه های وحی را سلطان معارف بشری و عاری از هرگونه خطا می‌داند .

حجت الاسلام و المسلمین صفی زاده تصریح کرد: در سال ۱۳۵۷ انقلابی در جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت که با همه انقلابهای دنیا فرق داشت، نهضتی مبتنی بر اسلام؛ وقتی مبتنی بر شاخص ها و مولفه های یک اندیشه دینی وحیانی اسلامی که با اندیشه غربی هم در اندیشه هم در امیال و گرایش و هم در رفتار در تقابل بود.

وی با اشاره به اینکه هدف و فلسفه اصلی برگزاری این مراسمات، زنده نگه داشتن ایام الله است، تاکید کرد:  ما در ایام  دهه فجر علاوه بر تجدید میثاق با اهداف و آرمان های انقلاب باید از خودمان بپرسیم، آیا توانستیم دستاورد ها و آرمانهای انقلاب را حفظ کنیم، آیا همچنان با وجود آسیب ها و تهدیدها در این صراط مستقیم هستیم و دچار انحراف نشدیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران کردستان در پایان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بر این مطلب تاکید می‌ فرمایند که هویت انقلاب ما به اسلامی بودن و دینی و الهی بودن است؛ به خاطر همین ویژگی است که انقلاب اسلامی از همه انقلابهای دنیا متفاوت و متمایز است، وجه تمایز انقلاب ما مبتنی بر تفکر اهل بیت(ع) است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha