چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: قبل از اینکه گروه‌های انحرافی جوانان ما را شکار کرده و فکر آن‌ها را خراب کنند، باید حوزه علمیه ورود کرده و مبانی فکری این گروه‌های انحرافی را متلاشی کند و پشتوانه عقیدتی آن‌ها را بزند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در درس اخلاق حوزه علمیه استان، به تبیین شاخصه‌ها و بایسته‌های حوزه انقلابی پرداخت.

وی با بیان اینکه حوزه انقلابی، تنها حوزه‌ای نیست که شعار مرگ بر آمریکا بدهد، گفت: حوزه انقلابی حوزه‌ای است که در همه صحنه‌ها فعال و پرنشاط، حاضر بوده و بتواند در این صحنه‌ها حرفی برای گفتن داشته باشد؛ به‌گونه‌ای که وقتی می‌خواهد حکومت دینی ارائه کند تمام ساختارهای آن را هم بیان کرده و بر آن‌ها مسلط باشد.

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه یکی دیگر از ملزومات حوزه انقلابی، ورود به عرصه اقدام و عمل است، گفت: بسیاری از علما در طول تاریخ بحث‌های مربوط به حکومت دینی ازجمله ولایت‌فقیه را مطرح کرده و کتب زیادی را نیز در این زمینه‌ها نوشته‌اند، اما هیچ کدام مانند حضرت امام (ره) به صحنه اقدام و عمل ورود نکردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اظهار کرد: امام در وهله نخست، خودسازی داشت، بعد با استفاده از علم و سواد دینی تئوری حکومت اسلامی را نوشت و سپس به عرصه اقدام و عمل وارد شد و گفت من بر دهان این دولت می‌زنم و حکومت اسلامی تشکیل می‌دهم؛ اقدامی که بسیاری جرئت انجام این کار را نداشتند.

وی تصریح کرد: یکی از عظمت‌های امام، اقدام و عمل است که نترسید و وارد عرصه عمل شد، البته علمای سابق هم ترس از جان نداشتند، بلکه از این واهمه داشتند که شاید در وسط میدان تنها بمانند، شاید کار به‌خوبی پیش نرود و خراب‌تر شود و احتمالات دیگر را مدنظر داشتند؛ اما امام راحل وارد عرصه شد و انقلاب و نظام اسلامی را مدیریت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: برخی در حاشیه نشسته و تنها انتقاد می‌کنند بدون اینکه راهکاری برای برون‌رفت از وضعیت موجود ارائه دهند، به‌عنوان‌مثال اگر بانکداری ما مشکل دارد، برای اصلاح آن راهکار بدهید و گوشه‌ای از کار را بگیرید، زیرا حوزه انقلابی اهل اقدام و عمل است.

وی ادامه داد: حوزه علمیه انقلابی در عرصه اقدام و عمل باید بسترهای انحرافی که در جامعه ایجاد می‌شود را شناسایی و با آن‌ها مبارزه کند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: قبل از اینکه فرزندان ما به دامن گروه‌های انحرافی بیفتند، هر وقت احساس کردیم گروهی انحرافی در جامعه ما شروع به رشد کرده، باید تمام پایه‌های اعتقادی آن‌ها را بزنیم و آن جمع را از نظر فکری و اعتقادی متلاشی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: قبل از اینکه گروه‌های انحرافی جوانان ما را شکار کرده و فکر آن‌ها را خراب کنند، اول باید حوزه علمیه ورود کرده و مبانی فکری این گروه‌های انحرافی را متلاشی کند و پشتوانه عقیدتی آن‌ها را بزند؛ به این معنا که اشکالات فکری، عقیدتی و عملکردی آن‌ها را مطرح کند تا جوان ما انحراف گروه مزبور را بفهمد و تحلیل کند و در برابر این شبهات و گروه‌ها واکسینه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اظهار کرد: مرحله آخر و شاخصه پنجم حوزه علمیه انقلابی، مبارزه با نظام زیاده‌خواه و زیاده‌گو و استکباری است.

وی با بیان اینکه حوزه انقلابی هم باید استقلال کشور را حفظ کرده و اجازه وابسته شدن کشور به بیگانه را ندهد و هم همه لوازم استقلال جامعه را به وجود بیاورد، افزود: در این راستا حوزه علمیه هم باید علم داشته باشد، هم خود برای اداره جامعه وارد عرصه شود و هم کادرسازی کرده و برای نظام اسلامی انسان و مدیر تربیت کند؛ چراکه در این صورت کشور می‌تواند از جنبه‌های مختلف به استقلال کامل برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha