پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمد فرامرزی

مدیر مدرسه علمیه امام کاظم(ع) شادگان گفت: گفتمان امام محله حلقه مفقوده تبلیغ دینی است و ضروری است که مبلغان و روحانیان بر اساس این گفتمان فعالیت کنند.

حجت‌الاسلام محمد فرامرزی، مدیر مدرسه علمیه امام موسی کاظم (ع) شادگان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خوزستان گفت: گفتمان امام محله حلقه مفقوده تبلیغ دینی است و ضروری است که مبلغان و روحانیان بر اساس این گفتمان فعالیت کنند.

وی در ادامه افزود: امام محله‌ها بر اساس این گفتمان به اهداف عالیه و کارکردی که از روحانیت در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و مذهبی مورد انتظار است،‌ می‌رسند.

حجت‌الاسلام فرامرزی اظهار کرد: امام محله و روستا باید در بین مردم زندگی کند و صرفاً نباید به ارائه احکام شرعی و مسائل اعتقادی اکتفا کند، بلکه باید برای رفع مشکلات و گرفتاری‌های مردم تلاش کند.

وی ادامه داد: وقتی طلبه‌ای در محله‌ای زندگی می‌کند و مردم می‌بینند که این طلبه به زراعت و کشاورزی می‌پردازد، زکات می‌دهد، و مسائل شرعی را رعایت می‌کند،‌ بهترین راهنما و الگو برای مردم است.

مدیر مدرسه علمیه امام کاظم(ع) شادگان ابراز کرد: ما سعی کرده‌ایم جلسه ثابت هفتگی با طلاب داشته باشیم و از این طریق به دغدغه‌ها و مسائل طلاب رسیدگی کنیم و گفتمان امام محله را نیز نهادینه کنیم، تا این گفتمان محدود به دفاتر نشود.

وی با اشاره به‌ضرورت شبکه‌سازی امامان محله و روستا ادامه داد: یکی از خروجی‌های این جلسه شبکه شدن مجموعه امامان محله و روستا است، امام محله‌ها وقتی می‌بینند مرجعی برای طرح دغدغه‌ها و مشکلات وجود دارد برای طرح مسائل انگیزه پیدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام فرامرزی یادآور شد: ۲۲ نفر در قالب گفتمان امام محله در شهرستان شادگان پذیرش و جذب شده‌اند، در حال رایزنی هستیم تا طلاب توانمند دیگر را به این گفتمان جذب کنیم.

وی ادامه داد: ظرفیت موجود شهرستان ۶۰ منطقه و ۶۰ مسجد است با توجه به جمعیت ۱۸۰ هزارنفری شهرستان و پراکندگی مردم در روستاها، اعزام امام محله و روستا کاری سخت و دشوار است.

مدیر مدرسه علمیه امام کاظم(ع) شادگان تصریح کرد: مدیران مدارس علمیه تنها به بحث آموزش و تهذیب اکتفا نکنند و به بحث تبلیغ نیز اهمیت بدهند و طلاب را برای تبلیغ در مناطق آموزش دهند و به مناطق اعزام کنند.

وی در پایان گفت: مدرسه‌هایی که توانسته‌اند طلاب خود را آموزش بدهند، به مناطق بفرستند و مفید فایده باشند عموماً اثربخش‌تر از مدرسه‌های درون‌گرا هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha