شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام مهدی موحد

مدیر پژوهش بنیاد هدایت گفت: «تعالی شبکه امامت» هدف مرکزی بنیاد هدایت برای تحقق تحول اجتماعی مسجد محور است.

حجت‌الاسلام مهدی موحد،‌ مدیر پژوهش بنیاد هدایت،‌ در کارگاه آموزشی« راهیار شهرستانی» که در حاشیه نشست هم‌اندیشی راهیاران منطقه‌ای و استانی بنیاد هدایت با عنوان شهید صیمری، که در مسجد ولایت اهواز برگزار شد، گفت: «تعالی شبکه امامت» هدف مرکزی بنیاد هدایت برای تحقق تحول اجتماعی مسجد محور است.

وی در ادامه افزود: در این راستا یکی از خدمات بسیار مهم و نو در عرصه فرهنگ و تبلیغات دینی، خدمات راهیاری به امام است.

حجت‌الاسلام موحد اظهار داشت: معاونت راهبری بنیاد هدایت به عنوان مسئول این امر، شبکه راهیاران شامل راهیار منطقه‌ای، راهیار استانی و راهیار شهرستانی را تشکیل داده است.

وی ادامه داد: برای ارتقاء راهیاران، برنامه‌ها و محصولات متنوعی را با همکاری بخش‌های مختلف بنیاد هدایت به کار گرفته می‌َشود.

مدیر پژوهش بنیاد هدایت ادامه داد: «راهیاری»، نوعی روش آموزش و پرورش است که در آن فردی به نام «راهیار» با استفاده از تجربیات، روابط حرفه‌ای و اجتماعی و دانش تخصصی خود مسئولیت پرورش همه‌جانبه فرد دیگری به نام «رَهرو» را بر عهده می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در این روش«رهرو» پس از مدت زمان مناسب قادر است برای حل مسائل امامتش مسیر صحیح و بهینه‌ای را طراحی کرده و از همه ظرفیت‌های موجود، برای رسیدن به اهداف شغلی بهره ببرد.

حجت‌الاسلام موحد خاطرنشان کرد: در شبکه راهیاری، راهیار شهرستانی و امام، هر دو رهروهای راهیار استانی محسوب می‌شوند؛ در نتیجه همان‌طور که راهیار استانی می‌بایست برای راه‌اندازی راهیار شهرستانی و از طریق فعال کردن امامت امام‌های حوزه استحفاظی‌اش برنامه داشته و فعالیت کند.

شایان‌ذکر است، در بخشی از این کارگاه، فرایند طراحی سلسله اقدامات فعال‌سازی راهیاران شهرستانی و اجرای مراحل اقناع اندیشه و ایجاد انگیزه راهیاری راهیار شهرستانی به صورت کارگاهی ارائه شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha