پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مسجد قدیمی‌ترین جامعه اسلامی ویسکانسین امسال افتتاح می‌شود

حوزه/ جامعه اسلامی فاکس در ایالت ویسکانسین در آمریکا، که سال‌ها برای ساخت مسجد جدید و بزرگتر در تلاش بوده‌اند، بالاخره امسال موفق خواهند شد که مسجد جدیدشان را افتتاح کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از wisconsinmuslimjournal، یکی از قدیمی‌ترین جوامع اسلامی در ویسکانسین، بالاخره امسال مسجد جدیدشان را افتتاح خواهند کرد.

جامعه اسلامی بسیار قدیمی و پرجمعیت در ایالت ویسکانسین در آمریکا، که در سال‌های اخیر به طور قابل توجهی نیازمند مکانی برای عبادت و معاشرت بوده‌اند، در سال‌های پیش تلاش زیادی را برای ساخت و راه‌اندازی یک مسجد جدید و بزرگتر به کار گرفتند.

این مسجد جدید ۱۲ هزار فوت مربعی که اکنون در هفت هکتار در شهر نینه در شمال شرقی ویسکانسین ساخته شده‌است با همت اختر سلطان، یکی از داوطلبان جامعه اسلامی که به تنهایی موفق شد ۷۰۰ هزار دلار برای ساخت مسجد جمع آوری کند، آماده شده است. این سالمند مسلمان مومن در زمستان سال گذشته به دنبال حمله قلبی در ۵۴ سالگی به طور غیرمنتظره‌ای درگذشت و متاسفانه نتوانست شاهد نتایج زحمات خود برای ساخت مسجد باشد.

همسر وی مونازا سلطان درباره شوهر فقید خود که مهندس و پدر پنج فرزند بوده و در دهه ۱۹۹۰ از پاکستان به آمریکا مهاجرت کرده گفت: او می‌خواست اتحاد و همبستگی در جامعه را ببیند و واقعا به چشم آن را احساس کند.

وی گفت: او از پدرش الهام گرفته بود که می گفت: اگر من برای بچه‌های دیگران کار کنم ، خدا از بچه های من مراقبت خواهد کرد. و من فکر می کنم در تمام عمر به این شیوه زندگی می‌کرد.

جامعه اسلامی فاکس، یکی از قدیمی‌ترین جوامع مسلمان ویسکانسین ، در ماه آگوست اعلام کرد که پیش بینی می‌شود یک پروژه ۱.۹ میلیون دلاری داشته باشد و انتظار می‌رود مراحل نخست آن امسال به اتمام برسد.

ساختمان سه طبقه جدید دارای با مناره‌های گنبدی و سایر ظواهر معماری اسلامی خواهد بود.

گفتنی است این جامعه که در دهه ۱۹۷۰ با حدود ۱۰ خانواده تأسیس شد ، از آن زمان با ورود مهاجران و پناهندگان از سراسر جهان رشد قابل توجهی داشته است. و ‌ خانواده‌ای معنوی برای مسلمانان این منطقه به وجود آورده است.

ممدو کولیبالی، رئیس جامعه اسلامی و استاد سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی در دانشگاه ویسکانسین-اوشکوش ، گفت: ما فضای خود را رشد داده ایم. برای برخی از نمازها، فضای کافی نبود ... و برای ماه رمضان ، مجبور به اجاره سالن بزرگتری بودیم.

وی گفت: و ما چیزی را می‌خواستیم که بیشتر  شبیه مسجد باشد.

به گفته این مسئول مسجد، ساختمان جدید دارای یک نمازخانه طبقه اول بزرگتر است. فضای گسترده‌ای برای زنان؛ یک کتابخانه عمومی و اتاق‌هایی برای مدرسه، دفاتر و اجتماعات، خواهد داشت که از آن‌ها برای جشن‌های عید و گردهمایی‌های سالانه بین ادیان استفاده می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha