پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سمینار به مناسبت انقلاب اسلامی

حوزه/ به مناسبت چهل و دومین سالگرد انقلاب اسلامی ایران توسط انجمن شرعی شیعیان جامو و کشمیر سمیناری به عنوان «ما و انقلاب اسلامی» در حوزه علمیه جامعه باب العلم، بدگام برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به مناسبت چهل و دومین سالگرد انقلاب اسلامی ایران توسط انجمن شرعی شیعیان جامو و کشمیر سمیناری به عنوان «ما و انقلاب اسلامی» در حوزه علمیه جامعه باب العلم، بدگام برگزار شد. در این سمینار تعدادی از علمای دین و اندیشمندان در این باره صحبت کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن موسوی صفوی رئیس انجمن شرعی شیعیان جامو کشمیر انقلاب اسلامی ایران را موفق ترین انقلاب عصر حاضر خواند و گفت: این انقلاب نه تنها به دیکتاتوری امپریالیسم در ایران را پایان داد بلکه ملت ایران را از ذلت و رسوایی نجات داد و آن را به مقام والایی از افتخار و سربلندی رساند و همچنین باعث سرافرازی انسانی و مذهبی مسلمانان و ملتهای اسلامی در مناطق مختلف جهان شد.

رئیس انجمن شرعی شیعیان جامو کشمیر، موفقیت بزرگ انقلاب اسلامی ایران را ایمان و مهارتهای بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی، توصیف کرد و گفت: امام راحل نه تنها ولایت را سیستم ولایت فقیه را در ایران معرفی کرد بلکه قانون اساسی ایران را هم سامان بخشید و مسلمانان جهان را به ضرورت اتحاد ملت اسلامی پی برد و در عمل همان مفهوم و چشم انداز رهبری و حکومتی را ارائه داد که رهنمودهای آن در قرآن و سنت بیان شده است.

سخنرانان این سمینار تاکید کردند محافظت از هر انقلابی دشوارتر از آغاز انقلاب است. انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی در جهان است که به محض وقوع آن، نیروهای دشمن جبهه هایی را برای پایان دادن به آن در سراسر جهان گشودند. جنگ هشت ساله ای بر ایران تحمیل شد و پس از شکست تحقیرآمیز، بدترین تحریم های اقتصادی علیه ایران اعمال شد اما شجاعت حیاتی ملت و رهبری ایران اجازه نداد به انقلاب اسلامی آسیبی برساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha