جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
طباطبایی

حوزه/ کانون فارغ التحصیلان و طلاب جامعة الزهرا در ۴ استان کرمان، البرز، اصفهان و مازندران راه اندازی شده و به زودی در استان های یزد، خراسان رضوی و خوزستان راه اندازی می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، به نقل از دفتر امام جمعه، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد، صبح امروز در دیدار معاون فرهنگی جامعة‌الزهراء قم و جمعی از کانون طلاب و فارغ‌التحصیلان جامعة الزهراء اصفهان اظهار داشت: اعتقاد دارم که مدارس علمیه خواهران در راستای احیاء امر اهل‌بیت(علیهم‌السلام) که همان یادگیری علوم اسلامی و یاددهی و بازگویی محاسن کلام اهل‌بیت(علیهم‌السلام) به مردم است، قدم بردارند.

وی افزود: بانوان محور کانون خانواده هستند و اگر با آموزه‌های دینی آشنا باشند جامعه به سوی رستگاری قدم بر می‌دارد بنابراین فعالیت طلاب خواهر بسیار اهمیت دارد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه حضور خواهران مبلغه در جمع جلسات بانوان تأثیر بیشتری دارد، تصریح کرد: لازم است تا از ظرفیت بسیار غنی و ارزشمند طلاب خواهر برای گسترش و تبیین معارف اسلامی و پاسخویی به شبهات و ارائه مشاوره دینی در بخش های مختلف استفاده شود.

وی ادامه داد: برای این کار نیاز است تا تفاهم نامه‌های مختلفی با آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و سایر نهادهایی که نیاز به خواهران مبلغ دارند، نوشته شود تا از این ظرفیت در قالب های مختلف معلم، کمک معلم، مربی، مشاور و ... استفاده شود.

معاون فرهنگی جامعة الزهراء قم در این دیدار با ارائه گزارشی، اظهار کرد: کانون فارغ التحصیلان و طلاب جامعة الزهرا در ۴ استان کرمان، البرز، اصفهان و مازندران راه اندازی شده و به زودی در استان های یزد، خراسان رضوی و خوزستان راه اندازی می شود.

حجت‌الاسلام حسن برزو با اشاره به فعالیت های دیرینه جامعة الزهرا و مغفول ماندن ظرفیت فارغ التحصیلان گفت: تصمیم گرفته شده تا از این پس، از فارغ التحصیلان به صورت سازمان یافته استفاده شود چراکه در حال حاضر خواهران طلبه به صورت خودجوش فعالیت تبلیغی دارند.

وی بیان کرد: خواهرانی که فارغ التحصیل می شوند دارای تخصص های مختلف تربیتی، فرهنگی، تبلیغی و غیره هستند و همواره دوره‌های آموزشی ویژه برای حضور در مدارس در مقاطع مختلف به عنوان مربیان تخصصی و مشاوره مذهبی برای آنان برگزار شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha