جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان فارس از راه اندازی شورای عالی قرآن در استان خبر داد و گفت: اگر می‌خواهیم آماده ظهور شویم باید قرآن‌خوان باشیم و برای آن برنامه مناسبی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف‌الله دژکام، صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی فارس که در سالن جلسات دفتر امام جمعه شیراز برگزار شد، در خصوص دو دستور جلسه راه‌اندازی شورای عالی قرآن و بررسی برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی، اظهار کرد: در رابطه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای راه‌اندازی شورای عالی قرآن به دنبال ایجاد تشکیلات و کاغذبازی نیستیم بلکه می‌خواهیم برای سال آینده کار قرآنی انجام دهیم.

وی در ادامه با تصریح اینکه جامعه‌ای که می‌خواهد برای ظهور آماده شود باید قرآن‌خوان باشد، اضافه کرد: هیچ نسخه دیگری هم برای این کار غیر از قرآن وجود ندارد، وضعیت ما به لحاظ قرآن‌خوانی اصلاً خوب نیست، از این رو اگر می‌خواهیم آماده ظهور شویم باید قرآن‌خوان باشیم و برای آن برنامه مناسبی داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در فارس با تاکید بر اینکه هماهنگی نهادهای مختلف قرآنی با نهادهای مردمی قرآنی ضرورت دارد، عنوان کرد: اگر راه‌اندازی شورای عالی قرآن در استان فارس را درست سامان دهیم، قطعاً فعالیت‌های قرآنی هم رشد خواهد کرد و برای این کار هم نیاز به هماهنگ‌سازی میان فعالیت‌ها داریم.

وی افزود: باید همه فعالیت‌ها و نهادهای قرآنی را با یکدیگر در قالب این شورا هماهنگ کنیم. اعضای شورای فرهنگ عمومی برای سال ۱۴۰۰ فکر کنند که برای ترویج فرهنگ قرآن و عترت چه قدم‌هایی برداریم؛ نام این شورا را شورای قرآن و عترت استان فارس گذاشته‌ایم و بخش عترت را هم به آن اضافه کردیم، از این رو نوع کار ما در این شورا هماهنگ کردن این دو ثقل است به خصوص برای سال آینده که دو مرتبه میلاد امام زمان(عج) در پیش داریم لذا باید کلیات این شورا را مصوب کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام بیان کرد: باید فعالیت‌های قرآنی را تسهیل کرده و اقدامات عملیاتی خود را انجام دهیم؛ نمی‌خواهیم یک تشکیلات زیادی اضافه کنیم که ندانیم با آن چه کار کنیم، اما در این شورایی که شکل می‌گیرد، باید فرصت و مجالی برای تشکل‌های مردمی ایجاد شود تا عرض اندام کنند و این فرصت ایجاد ارتباط تشکل‌های مردمی با مسئولان ادارات مختلف اعم از تبلیغات اسلامی، ارشاد و اوقاف را شورای قرآن و عترت استان راحت‌تر فراهم می‌کند یعنی به نوعی کار این شورا تسهیل ارتباطات میان تشکل‌های مردمی با مدیران است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha