شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: برخی از کمبودها و کاستی‌ها اگر به‌درستی طرح و مطالبه نشوند امکان دارد زمینه سوءاستفاده دشمن و تنش‌زایی را ایجاد کنند؛ اما اگر نیروهای بسیجی این مشکلات و کاستی‌ها را تبدیل به مطالبه کرده و آن‌ها را به‌صورت صحیح از مسئولان بخش‌های مختلف پیگیری کنند، این مطالبه گری و پیگیری اصولی خود سبب آرامش جامعه می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست مسئولان مجمع بسیج استان، با تأکید بر نقش‌آفرینی نیروهای بسیجی درزمینهٔ مطالبه گری صحیح، اظهار کرد: به وسیله مجموعه بسیج می‌توان مطالبه گری صحیح را در جامعه شکل داد.

وی افزود: برخی از کمبودها و کاستی‌ها اگر به‌درستی طرح و مطالبه نشوند امکان دارد زمینه سوءاستفاده دشمن و تنش‌زایی را ایجاد کنند؛ اما اگر نیروهای بسیجی این مشکلات و کاستی‌ها را تبدیل به مطالبه کرده و به‌صورت صحیح پیگیری کنند، این خود سبب آرامش جامعه می‌شود؛ زیرا وقتی مردم ببینید نیروهای مخلص بسیجی پیگیر بوده و مطالبه گری می‌کنند، آرامش پیدا می‌کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: باید نیروهای بسیجی دردها و مشکلات جامعه را با شیوه درست به مسئولین منتقل کرده و آن‌ها را نسبت به این کمبودها و نواقص حساس کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیجیان می‌توانند در حرکت دادن مسئولان نقش مؤثری داشته باشند، گفت: باید رویکرد بسیج شناسایی دردها و مطالبه گری و حساس کردن مسئولان نسبت به این دردها البته بدون نگاه حزبی و جناحی باشد؛ زیرا بسیج به هیچ حزب و جناحی وابسته نیست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: بسیج وابسته به هیچ دولت و گروه سیاسی نیست؛ بلکه وابسته به نظام بوده و حامی ساختار نظام جمهوری اسلامی و ولایت‌فقیه و دین است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به عمل‌گرایی نیروهای بسیجی، افزود: اگر در عرصه‌های مختلف اقدام و عمل به‌درستی صورت گیرد بسیاری از مشکلات و کمبودهای موجود در کشور مرتفع می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیج می‌تواند اقتصاد را بیش از پیش مردمی کند، اضافه کرد: بچه‌های بسیجی می‌توانند در هر شهر و روستا دور هم جمع شده و یک کار تولیدی انجام دهند؛ به‌گونه‌ای که بخشی از اقتصاد را بدون وابستگی به دولت به پیش ببرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری ادامه داد: برای تحقق این امر باید همت‌ها و اراده‌ها مانند دوران دفاع مقدس باشد؛ زیرا در حوزه اقدام و عمل اگر کسی دانش و همت لازم را داشته باشد می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه این موضوع در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جاری و ساری است، ادامه داد: باید همه بسیجیان به صحنه آمده و با اخلاص و دلسوزی و عشق به نظام برای ارتقای کشور در بخش‌های مختلف اقدام کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: هر کدام از ما که عضوی از مجموعه این نظام هستیم، باید با اقدام و عمل شایسته خود در شئون مختلف، بستر را برای ظهور امام زمان (عج) آماده کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha