پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جلیلی صفت

حوزه/ حجت الاسلام جلیلی صفت با بیان اینکه سعادت زندگی، مرگ همراه با شهادت و نجات از گمراهی در گرو تلاوت و تدبر در قرآن است، گفت: قرآن دژ محکمی در مقابل نفوذ شیطان است و در روز قیامت هیچ مطاعی با ارزش‌تر و سنگین‌تر از قرآن نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام احمد جلیلی صفت، جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، در مراسم تجلیل از منتخبین طرح قرآنی بشیر ستاد ارتش، ضمن تبریک ماه رجب و اعیاد این ماه، اجرای مراحل مختلف طرح بشیر در سطح ستاد ارتش و یکان های تابعه این ستاد را حرکتی موفق و اثربخش خواند و گفت: این طرح و برخی دیگر از فعالیت‍های نو و ابتکاری اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش، برنامه‍هایی ارزشمند و ماندگار خواهد بود که امیدواریم با قوت تداوم یابد.

وی در ادامه قرآن کریم را داروی روح و جسم انسان خواند و گفت: کسانی که با قرآن انس و الفت گرفته و قرآن را در همه ابعاد زندگی خود جاری ساخته اند، سعادتمندند. پس زندگی تان را با قرآن نورانی کنید چون که آرامش و شفاف بودن زندگی منوط به مانوس بودن با قرآن است.

حجت الاسلام جلیلی صفت، مربیان و اساتید قرآنی را به دلیل مانوس شدن با دریای بیکران قرآن انسان‍های بزرگی خواند و افزود: اساتید قرآنی باید با برنامه ریزی منظم، تحقیق در واژه‍های قرآنی، پژوهش و تفکر و استمداد از این کتاب آسمانی بهترین راه را برای قرآنی شدن و تدریس به دیگران به کار ببرند.

وی بزرگترین سرمایه زندگی را تدبر، تعمق و بهره گیری از قرآن خواند و تصریح کرد: هیچ سرمایه ای بالاتر از این نیست که قران را به دیگران بیاموزید زیرا موجب لذت خود و دیگران می شود و در زمان حیات و حتی بعد از مرگ نیز در ثواب تلاوت آن شریک هستید.

در این مراسم حجت الاسلام حسین صنعت پور امیری، رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش، توجه به علوم و معارف قرآنی و آشنایی هرچه بیشتر با ترجمه و مفاهیم آیات نورانی کلام الله مجید برای کارکنان عقیدتی سیاسی و بویژه مربیان و اساتید قرآنی را امری ضروری و دارای اولویت و اهمیت خواند و گفت: جدی گرفتن آموزش‌های عمومی مانند کلاس‌های قرآنی سه شنبه از کارهای ضروری است که طرح بشیر در همین راستا برای ارتقاء سطح کلاس‌های مذکور شکل گرفته است.

گفتنی است؛ در راستای کادر سازی، این طرح جهت تربیت مربیان قرآن کریم در حوزه مفاهیم و برای تدریس در کلاس‌های قرآنی سه شنبه و ماه مبارک رمضان شکل گرفته و اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش با تعامل با سازمان دارالقرآن الکریم، افراد علاقمند و مستعد را در آموزشی حدود یک سال به سطح مربی مفاهیم قرآنی ارتقاء می‌دهد و مربیان از مدرک رسمی مربیگری مفاهیم قرآن کریم بهره مند خواهند شد.

بنابر این گزارش، در پایان این مراسم از نفرات منتخب طرح قرآنی بشیر ستاد ارتش تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha