جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جمعیت وفاق اسلامی بحرین

حوزه/ جمعیت اسلامی الوفاق بحرین در بیانیه ای به مناسبت سالگرد انقلاب بحرین گفت: اهداف جنبش مردمی بحرین اهدافی متعالی و برخاسته از اصول اسلامی است که به آن معتقد می باشد.

به گزارش سرویس خبرگزاری «حوزه»، جمعیت اسلامی الوفاق بحرین در بیانیه ای به مناسبت سالگرد انقلاب بحرین گفت: اهداف جنبش مردمی بحرین اهدافی متعالی و برخاسته از اصول اسلامی است  که به آن معتقد می باشد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

تجربه ده سال ایستادگی، استواری، بذل و جانفشانی و استمرار مطالبه حقوق مشروع و مطالبات عادلانه، باعث افتخار و سربلندی است که بیانگر آن است مردم بحرین حائز عناصر و پایه های های عزم، استقامت و اعتقاد به نیاز به ساخت کشوری عادل‌محور و قدرتمند است که بتواند الگویی زنده برای ثبات، توافق ملی، توسعه ، پیشرفت و در آغوش گرفتن همه و امید به آینده و مدیریت خوب منابع و ثروت های کشور و هدایت عناصر قوت در مسیر درست ارائه کند که وطنی امن، قوی، پشرفته و دربرگیرنده تمامی تنوع ها و اقشار جامعه را فراهم آورد که بتواند در ردیف کشورهای نمونه جهان قرارگیرد و امید و آرزو و چشم اندازی برای بلند مدت داشته باشد.

در اینجا بر موارد زیر تأکید می کنیم:

اول: اهداف جنبش مردمی بحرین اهدافی متعالی است که برخواسته از اصول اسلامی که به آن معتقد می باشد، اهدافی که چارچوب آن وطن، ارزش ها و آرمان های آن همان ارزشهای جهانی اند و در لوای تمامی ادیان الهی گنجیده و مورد تایید و حمایت تمامی قوانین و میثاق های بین المللی هستند.

دوم: مسیر و راهی که مردم بحرین اتخاذ کرده اتد که همان استفاده از روش ها و ابزارهای مسالمت آمیز در حرکت است با تمامی ارزش های انسانی، عقلایی و فطری سازگار است و این نوع از انتخاب بیانگر حس مسوولیت پذیری بالا، میهن پرستی در حد میشرفته و تعهد مذهبی فزاینده است که از کفایت مندی، مسوولیت پذیری ملی مردم بحرین در برابر استبداد و دستگاه رسمی ظلم و خشونت حاصل شده.

سوم: این تجربه ده ساله تمامی طرف های محلی، منطقه ای و بین المللی را از موضع امکان نرمش یا عقب نشینی مردم بحرین به یأس کشانده و به موضع و قبول ضرورت و تحکیم اراده بحرینی ها برای به دست گرفتن اداره امور کشورشان قرار می دهد، قبول اینکه مردم باید مصدر واقعی قدرت و سلطه باشند و بتوانند آینده مشروطه و سیاسی خود را با مشارکت و اجماع ملی رقم زنند و این ده سال اثبات می کند که بحرینی ها از روحیه و عزمی راسخ برای ادامه حرکت مسالمت آمیز برخوردارند آن هم بدون در نظر گرفتن هزینه ها و شرایط(سختی) که برایشان ایجاد می شود ، زیرا اهداف بزرگتر و عالی تر از این مسائلند.

چهارم: جنبش مردم بحرین در مسیر ایجاد اصلاحات است نه فساد، در پی احقاق حق و خروج کشور از بحران ها و گرفتاری ها می باشد. این جنبش برای ایجاد تفرقه ، ویرانی یا هرج و مرج نبوده بلکه هدف آن اصلاح بنیادب و ریشه ای، اصلاح شرایط حاکم بر کشور و بازگرداندن روابط بین مردم و حاکمیت به مسیر عدالت ، انصاف و مشارکت سیاسی است.

پنجم: مردم بحرین آرزومند سیستمی سیاسی هستند که همه‌ی ملت را در آغوش بکشد و فراگیرد، ظلم را برای همه رد کند، به عدالت پایبند باشد، ثروت ها و آزادی را حفظ و حمایت کند، فساد ، دقلکاری، بی پروایی، توطئه ، بردگی و درگیری و افزایش اختلافات را پایان دهد و به برادری، صلح، ثبات، حاکمیت ملی، رفاه شهروندان، آسایش میهن، پیشرفت، امنیت، قدرت ، کار و فعالیت و ساخت و رویش مشترک را تحقق بخشد.

ششم: ادامه وضعیت بحرانی و یک جانبه گرایی در انجام امور کشور، نهاد رسمی (مسئولان رژیم) را به سمت اشتباهات بیشتر استراتژیک سوق می دهد که به لزوم ایجاد فشار و اصرار بر ضرورت مشروع، ملی و انسانی برای ایجاد اصلاحات و تغییر بنیادی می افزاید. همه اینها تأیید می کند که کشور در مسیر اشتباهی قرار دارد. بر این اساس همه قوانین، رویه ها و اقدامات رسمی رژیم تهدیدی برای وطن، حاکمیت و ثروت های کشور است، از جمله مسئله عادی سازی با دشمن صهیونیستی، تبعیض ، آزار و اذیت، دیت دارزی و تعدی به حریم خصوصی و ویژه اوقاف (شیعیان) و تعدی به دارایی های کشور مانند پرونده بازنشستگی، مالیات و تصمیم سازی های پولی-مالی ای که به مصلحت ملی نیستند.

هفتم: خواسته های و آرزوهای مردم بحرین به منزله ستون فقرات این کشورند که بدون آن عضو سالم برای این بدن باقی نخواهد ماند. طولانی سدن مسیر و گذر سالها بر عزم مردم افزوده و دایره افرادی را که به ضرورت اصلاح و تغییر و تشکیل زنجیره حقیقی برای ایجاد توافق، ثبات، پیشرفت و سازندگی معتقدند گسترش می دهد، تکبر و استکبار ورزی، و لجاجت مایه تخریب وطن، نفی حقیقت و کشاندن کشور به سقوطی که شاید سابقا کند بوده اما اکنون با سرعت بیشتری به سمت آن در حرکت است.

هشتم: آنچه که بحرینی ها می خواهند پیروزی و بُرد و صلح و خیر و پیشرفت برای همه است و برنده و پیروز آن همه شهروندان بحرینی اند و میخواهند که بجای ظلم و خشونت تفاهم، گفتگو و توافق رمز ارتباط و همگرایی بین همگان باشد، ظلم و خسونت روشهایی کهنه و قدینی اند که شکست آنها ثابت شده است. شرط بندی بر روی عنوان و موضوعات کاذب و قرائتهای غلط از تاریخ، جغرافیا (موقعیت) و آینده اشتباه است، زیرا که نتایج آن از قبل مشخص است، حتی اگر این نتایج به تأخیر بیفتد اما نه به نفع حکومتند و نه به نفع کشور.

جمعیة الوفاق الوطنی الإسلامیة

جمعیت ملی-اسلامی الوفاق بحرین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha