جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تبریز

حوزه/ حجت‌ الاسلام مجتبی مصباح یزدی با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی معتقد بودند که طلاب حوزه‌های علمیه باید دانش و اطلاعاتشان متناسب با نیازهای روز جامعه باشد، گفت: وظیفه مداری بارزترین ویژگی شخصیتی آیت الله مصباح بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام مجتبی مصباح یزدی، بصورت ویدئو کنفرانس با نشست تخصصی بررسی ابعاد علمی، اخلاقی، معنوی و مبارزاتی آیت‌الله مصباح یزدی در تبریز، با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی معتقد بودند که طلاب حوزه‌های علمیه باید دانش و اطلاعاتشان متناسب با نیازهای روز جامعه باشد، گفت: وظیفه مداری بارزترین ویژگی شخصیتی علامه مصباح یزدی  بود.  

وی افزود: آیت الله مصباح یزدی علاوه بر علوم مرسوم حوزوی به علوم متناسب روز هم توجه ویژه ای داشت.

 حجت الاسلام مصباح یزدی افزود: آیت‌الله مصباح یزدی، تجسم حکمت اسلامی و قرآنی بود و به اعتقاد ایشان،  قرآن محور اصلی و اساسی معارف اسلامی و اندیشه اسلامی است.  

وی تصریح کرد: آیت الله مصباح یزدی، توصیه‌ای مکرر به ما می‌کردند و آن این بود که کار باید برای خدا باشد و اگر غیر از این باشد هیچ ارزشی ندارد.  

حجت الاسلام مصباح یزدی افزود: ایشان در زمان حیات خود، همیشه جلسات پرسش و پاسخ با جوانان داشتند و ساعت‌ها پای صحبت‌ها و درد و دل‌های جوانان می‌نشستند.  

وی افزود: شاخصه دیگر آیت الله مصباح یزدی،  بعد اجتماعی است که در چند محور اساسی ایفای نقش داشتند، مانند مسئله تبلیغ، امربه‌معروف و نهی از منکر، مبارزه بی‌امان و جدّی با انحراف و ... بود.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha