پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر / نشست تخصصی ابعاد شخصیتی علامه مصباح یزدی در تبریز

حوزه / خانم سمیه عاقل نهند استاد مدرسه علمیه صادقیه تبریز در نشست تخصصی بررسی ابعاد علمی، اخلاقی، معنوی و مبارزاتی علامه فقید محمد تقی مصباح یزدی در مسجد جامع تبریز برگزار شد، گفت: بحث ولایت فقیه، جز محجورترین مباحث در حوزه های علمیه است. 

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، خانم سمیه عاقل نهند، استاد مدرسه علمیه صادقیه تبریز، در نشست تخصصی بررسی ابعاد علمی، اخلاقی، معنوی و مبارزاتی علامه فقید محمد تقی مصباح یزدی در مسجد جامع تبریز برگزار شد، گفت: بحث ولایت فقیه، جز محجورترین مباحث در حوزه های علمیه است. 

استاد مدرسه علمیه صادقیه تبریز ادامه داد: بحث ولایت فقیه، یکی از مباحث محوری و مهم در عصر دوران غیبت امام زمان(عج) است. 

خانم عاقل نهند با اشاره به اینکه دنیا انقلاب و نظام ما را به عنوان یک انقلاب و نظام ولایت فقیه می‌شناسد گفت: از قرن ۱۶ تا پیروزی انقلاب اسلامی، بحث ناکارآمدی دین و جدایی دین از سیاست مطرح شده بود ولی بعد از اینکه کارآمدی نظام ولایت فقیه در دنیا خود را نشان داد. 

وی ادامه داد: دشمنان در این زمینه حساسیت بسیاری را از خود بروز داده و ولایت فقیه را مورد هجمه خود قرار دادند، ولی آیت الله مصباح یزدی یک دیده‌بان محافظ و بینای ولایت فقیه بود. 

استاد مدرسه علمیه صادقیه تبریز افزود: در بحث ولایت فقیه، به مسئله شأن شناسی روی آورده اند که کلمه ولایت فقیه را به عنوان حکومت مطرح کرده‌اند. 

وی افزود: بعد از شهید مطهری، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی دیده‌بانی هستند که در کنار نظام ایستاده‌اند و به همین دلیل توانستند آسیب‌ها و هجمه‌ها را شناسایی کرده و بحث ولایت فقیه را تبیین کنند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha