سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
برهان احمدی

حوزه/ مشاوره جشنواره فیلم کوتاه رضوی گفت: به دلیل مفاهیم والایی که در جشنواره فیلم کوتاه رضوی مطرح می‌شود باید کارکشته‌ها در این حوزه ورود کنند.

برهان احمدی از مشاور جشنواره فیلم کوتاه رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه،  درباره آثار این دوره از جشنواره گفت: فیلم هایی که درباره موضوع اصلی جشنواره بودند، هرچند از لحاظ کمیت خوب بودند ولی از لحاظ کیفیت، ساختار و کارگردانی آنطور که باید و شاید زیاد راضی کننده نبودند بنابراین جا داشت فیلم‌های بهتری ارایه شوند البته فیلم ها موضوعات خوبی داشتند اما بعضا در پرداخت چندان خوب عمل نکرده بودند.

وی افزود: به نظر می رسد باید در حمایت، داوری و ...فارغ از موضوع جشنواره هم به نقد بپردازیم. باید مقداری به دوستان راهنمایی داده شود تا متوجه شوند تنها ساخت فیلم موضوعی کافی نیست و نباید هدفشان تنها دریافت جایزه باشد. بیشتر باید حواسشان را جمع کنند تا در تکنیک و ساخت بیشتر دقت کنند.

احمدی توضیح داد: درباره کرونا فیلم‌های نسبتا خوبی به چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی ارسال شده بود هرچند آنها هم به صورت شتاب‌زده ساخته شده بودند و زاویه دید متفاوتی نداشتند. باید به اهمیت این جشنواره بیشتر پی ببریم. به نظرم در جشنواره خوبی مثل جشنواره فیلم کوتاه رضوی باید فیلمسازان با تجربه تر حضور یابند و در کنار حمایت از فیلمسازان جوان و کم تجربه تر و ایجاد انگیزه در آنها، کارگردان‌های با تجربه تر و کارکشته تر بیشتر جذب این جشنواره شوند.

وی در پایان گفت: به نظرم بهتر است فیلمسازان مقداری به لایه‌های عمیق‌تری از موضوع جشنواره نگاه کنند و به آن نزدیک شوند. تعدادی از دوستان فیلمساز در سطح حرکت، به صورت شعاری عمل و به ظاهر قضیه توجه می‌کنند در حالی که باید به سیرت مسأله بیشتر پی ببرند، به اخلاق، مسایل معنوی، به مسایل انسانی و آنچه که به کرامت می‌پردازد، بیشتر توجه کنند و از ظواهر و شعار دور شوند.
چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی به دبیری سعید نجاتی با محوریت سیره علمی و عملی امام رضا علیه السلام به همت و مشارکت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد بین‌المللی امام رضا علیه السلام و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان نیمه اول اسفند ۹۹ در شهر گرگان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha