پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مسلمانان کشمیری به ختم همسایه هندو کمک کردند

حوزه/ مسلمانان در منطقه مایسوما در سرینگر، که از یک همسایه هندو در زمان بیماری مراقبت می‌کردند، پس مرگ، آداب سنتی هندوها را برای او که کسی را نداشت اجرا کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از kashmirobserver، همسایگان و ساکنان مسلمان در سرینگر، در جامو و کشمیر، به خانواده‌ای هندو برای مراسم ختم و سوزاندن کمک‌رسانی کردند.

بر اساس گزارش ها ، راکش کومار، همسایه هندو که از چند ماه گذشته حال خوبی نداشت ، روز دوشنبه جان باخت. در این گزارش ها آمده است که همسایگان مسلمان هر آنچه را که برای مراحل سوزاندن پیکر لازم است ترتیب داده‌اند، رسمی که هندوها دارند و مسلمانان برای نشان دادن همدلی و همبستگی،  همکاری کردند.

گفته می‌شود این فرد هندو کسی را نداشته است و همسایگان نسبت به او احساس وظیفه کردند.

متوفی در گذشته با چند نفر از اعضای خانواده زندگی می‌کرد، اما این اواخر بسیار بی‌کس شده بود. یکی از همسایگان مسن مسلمان گفت: او زمانی تجارت حرفه‌ای پوشاک آماده داشت اما خسارات سنگین در تجارت بر سلامتی او تأثیر گذاشت و خانواده اش را متلاشی کرد.

وی گفت: کومار دو پسر داشت اما هر دو پس از فروپاشی تجارت او را رها کردند. وی در زمان دشواری‌های خود توسط همسایگان مسلمان خود مورد مراقبت قرار گرفت و آنها آخرین آداب و رسوم مربوط به مکتب او را نیز برایش ترتیب دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha